Nekromanti Jag gjorde ett DoD6-formulär

Eksem

Champion
Ja, det var vad jag gjorde. Sen gjorde jag en rollperson, och märkte lite saker som fattades. Så jag gjorde det igen, fast litet bättre. Och nu skickar jag upp det här. Titta gärna på det, och säg vad ni tycker.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag tycker ...

… att det ser märkligt bekant ut. :gremgrin:

Eksem

Champion
Re: Jag tycker ...

Jag hade ingen lust att köpa några, och det i boken fanns inte på RM's hemsida (väl?), så jag försökte göra någon slags blandning av dem (det i boken och det i butiken), men mest ville jag att de skulle likna de i boken. Om det var det du tänkte på?

Johan K

Gammal & dryg
Ser ju inte så dummt ut ju. Bra att du gjort det flera sidor & att det finns mycket utrymme att skriva på.
Du funderar inte på att göra ett till expertreglerna åxå ?

Eksem

Champion
Om jag någon gång i mitt liv hamnar i den situationen att jag sitter med en Expert-bok och det inte finns tillräckligt bra formulär på nätet så kommer jag säkerligen göra ett, men är inte det på Riotminds sida ganska bra som det är?

Johan K

Gammal & dryg
Tjaaoo, tänkte bara när du var i farten & göra formulär så tänkte jag att det är ju alltid skoj med egenhändga formulär. (jag själv är en total n00b när det gäller sådana saker)
De på roitminds är ju iof inte så tråkiga de heller.

Mattis

Swordsman
Lite elaka kommentarer

Så, du har givit efter och börjat spela med DoD6-systemet? =)

Hursomhelst, lite synpunkter:
1) Tråkigt. För lite färg och fina rankor. Visst, det blir enklare att se, men... ja... jag är svag för dom bruna.

2) Svåröversiktligt. Rutorna glider liksom in i varandra. Vore bättre med lite tjockare gränser, lite mindre rutor (inte så små så att man får jobbigt att skriva dock, det är jobbigt) och lite större mellanrum mellan alla delar av rollformuläret.

3) Ta bort sista sidan. Tvivlar på att någon kommer att använda sig av den.

Teckensnittet var fint, iallafall. Gillar det.

Eksem

Champion
Re: Lite elaka kommentarer

"Så, du har givit efter och börjat spela med DoD6-systemet? =)"

Jag gillar att använda system rakt av, av någon anledning. Jag fick låna boken och ville testspela lite :gremwink:

"1) Tråkigt. För lite färg och fina rankor. Visst, det blir enklare att se, men... ja... jag är svag för dom bruna."

Sant. Medvetet val. Det beror på min skrivare.

"2) Svåröversiktligt. Rutorna glider liksom in i varandra. Vore bättre med lite tjockare gränser, lite mindre rutor (inte så små så att man får jobbigt att skriva dock, det är jobbigt) och lite större mellanrum mellan alla delar av rollformuläret."

Sant. Klurade litet på det, men ville inte göra DoD4-formuläret, igen. Tänkte lite på att tona varannan ruta i lätt grå, men jag gjorde det med mina Nobilis-formulär förut och det blev det lite otydligt när man skrev med blyerts.

"3) Ta bort sista sidan. Tvivlar på att någon kommer att använda sig av den."

Man MÅSTE inte skriva ut den, vet du. Jag tänkte skippa den först, men jag använder såna sidor ganska friskt själv.