Nekromanti Jag hör inte hemma här, men...

...nu är det så att jag har fått tag på Eon (första versionen) och tänkte provspela ett äventyr. Jag har hela två spelare med mig på provturen (det sker här i militären och det är inte lätt att finna spelare här..) och jag undrar vad som kunde vara ett relativt bra äventyr att börja med när varken spelare eller spelledare kan reglerna något vidare bra. Dessutom borde äventyret vara anpassat för ganska få spelare och återspegla det som är Mundana.

/BD, känner sig vilsen på Eon-forumet.

Krille

Super Moderator
"...nu är det så att jag har fått tag på Eon (första versionen) och tänkte provspela ett äventyr. Jag har hela två spelare med mig på provturen (det sker här i militären och det är inte lätt att finna spelare här..) och jag undrar vad som kunde vara ett relativt bra äventyr att börja med när varken spelare eller spelledare kan reglerna något vidare bra. Dessutom borde äventyret vara anpassat för ganska få spelare och återspegla det som är Mundana."

Första skottet kräver inte särskilt mycket regeljockel, och för mig är det rätt klockren Mundana-stämning. Eller i alla fall Consaber.

Perenna

Swordsman
Annan hjälp (OT)

I och med att ni bara har första versionen av Eon, så skulle jag rekommendera det uppsnabbade skadesystemet som finns att ladda ned gratis på Neogames hemsida. Skadetabellerna är egentligen till Neotech, men de är så gott som identiska med de som finns i Eon 2. Enda skillnaden är att skjutvapen har en skadetabell som inte används i Eon, samt att stickskadetabellen saknas (man använder samma till både hugg- och stickvapen).

Tabellerna fungerar ungefär som de som finns i regelboken, men här är alla resultat redan uträknade vilket snabbar upp spelandet en hel del. Förhoppningsvis förstår Du hur det är tänkt att tabellerna skall användas (vilket inte bör vara så svårt då Du har första versionen i regelboken).

http://www.neogames.se/neo_gratistabeller.htm

Emil

Hero
Nu är jag dum nog att rekommendera ett äventyr för fyra personer, men ändå... Jag vill rekommendera konventsäventyret "Slaget vid Röda floden" som jag skrivit ihop med två kompisar. Det förmedlar en hel del av grisodlarkänslan som har mycket med Eon att göra, har färdiga rollpersoner (bra om ni bara vill provspela det) och använder inte särskilt mycket regler.

Om det inte behövs så mycket förberedelser kanske det blir enklare att hitta nån annan som vill prova på. Annars så kan ju du som spelledare även ta över en av rollerna som din egen och låta den fjärde rollpersonen bli en SLP.

Äventyret finns att ladda ner på: Eon SE.

/Emil

Magnus L

Hero
Re: En viss person skulle..

Nu va jag allt snäll va Revan?

Haha, ja...tackar..rekomenderar du det med? :gremwink:

Jo...erkänner att det kliade i fingrarna...men läste att killen var total nybörjare som skulle provspela. Det kanske inte är lämpligt med Nattens Ängel då...

dessutom..oss emellan..jag ska inte förstöra nya spelare och sänka dom till in nivå direkt...eller? :gremwink:

Silvervarg

Warrior
Re: En viss person skulle..

Haha, ja...tackar..rekomenderar du det med?

VI har aldrig spelat det, Lord R vägrar...
Han påstår att det blir "för jobbigt"...

Välkommen till Eon, min broder!

Tänkte bara först säga att jag är halvfinne, vilken förklarar rubriken på inlägget.

Jag vill rekommendera äventyret Armandes testamente, som tyvärr inte är jättenybörjarvänligt, men ändå fruktansvärt bra. Det finns att ladda ner här ifrån Neogames' sida.

Lycka till med Eon, eller som vi säger på finska, hyvää onnea!

Mvh Victor Palm...

...Som skulle tycka det var kul om en till finne började hänga på Eonfurumet.

Re: Välkommen till Eon, min broder!

Har inte läst ens halva ännu, men det verkar kunna vara nåt som funkar rätt bra ändå. Det är ju inte rollspel jag är nybörjare på, utan endast eon, så de kan nog bli bra ändå tror jag. :gremtongue:

/BD, som är en av de tre finnar som hänger på DoD-forumet, där det dessutom finns minst en halvfinne till. :gremsmile:

Lord Renisis

Warrior
VA..

Det är typ inte det äventyret som du och ziax gillar.Men jag har läst det och funderar på om jag ska köra det med er!!

Lord Renisis

Warrior
HAHA [OT]

Vi slog finnland i hockey!!Vi slog finnland i hockey!!Vi slog finnland i hockey!!Vi slog finnland i hockey!!Vi slog finnland i hockey!!.

Så det så.

/Hugo, som mobbas lite :gremwink:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Varför?

Varför envisas ni med att skriva fullständigt meningslösa inlägg om interna saker ingen annan rimligtvis kan vara intresserad av, än mindre insatt i, trots att jag upprepade gånger, om och om igen, bett er att inte göra det?

- Ymir, undrande

Lord decado

Veteran
Re: Välkommen till Eon, min broder!

Jag rekommenderar att ni spelar ett äventyr efter egen design så att ni vänjer er vid reglerna.

Har aldrig spelat ett "färdig" äventyr utan bara improviserade

Mvh Victor Palm...
...Som skulle tycka det var kul om en till finne började hänga på Eonfurumet.

Kyllä mäkin oo suomalainen