Nekromanti Jag hör röster...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
...är ju något som vissa har börjat skylla på efter de begått vissa handlingar de inte borde begått, nu senast utomlands. Om ni frågar mig anser jag att det är kvalificerat BS; det verkar gått inflation i den saken. Men!

Tänk om det är så. Tänk om det är varelser från någon annastans som på detta sätt försöker ta kontroll över vår jord. Kan det vara ett scenario för ett helt spel eller kanske till ett äventyr i passande spel (agent/Arikv X)?

jag överlåter det till er...

Eksem

Champion
Får... inte... prata... politik...

Det kliar i fingrarna, men vi håller den politiska biten borta härifrån, som vanligt.

Jag, likt de flesta andra jag vet, älskar konspirationsteorier. Det finns inget mysigare, men ändå har jag nog aldrig någonsin verkligen gått på konspirationsteman en enda gång som SL.

Men just Arkiv X och utomjordingar, eller för den delen någon ensam livsfarlig galning, känns det inte lite väl lätt? Det är kanske lite väl lätt att gå på mad scientist-perspektivet. Är det inte roligare att skylla på någon regering någonstans?

Hm, man måste nog lägga till ytterligare en dimension till hela grejjen också.

Eller köra Mothman Prophecies-varianten.

Eller tänk om det verkligen ÄR gud som talar till folk! DET hade varit fräckt. Gud talar till rollpersonerna som får ett heligt uppdrag, men alla tror att de är helt vansinniga. Och de är inte ens säkra själva. Är det någon konstig drogdröm, eller händer det på riktigt? Och i slutet blir de inspärrade på livstid för att ha skjutit påven eller nåt.

Warduke

Warrior
Tja i sig så är att höra röster ett verkligt tecken på psykiska problem. När det används som lögn för att klara sig från ett straff är det som alla andra lögner, BS.

I övrigt en intressant idé, en liknande jag fått efter ett avsnitt av Star Trek Voyager där utomjordingar ur fas med oss använde besättningen som försöksdjur.