Nekromanti Jag hade en gång en dröm...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Drömde att Starchallenge fick sjukt mördande kritik. Eftersom att jag inte är en rollspelsrävar jag redan beredd på det men den här var hemsk hård. Tänk Sinkadusmåndags värsta sågningar.

En av de kritiska punkterna rörde erfarenhet. I drömmen var regeln att man fick lägga till en extra tärning på ett färdighetsslag. Oj vad arga ni var:

"Vaddå om man inte har lärt sig svärdkonst, ska man då få addera en tärning på att fäktas"? Något handlade om att man måste ha kunskaper i det man ska få erfarenhet i. Typ...

Jag satt och våndades, manuset har gått iväg och jag vill inte ändra nu då det är iväg. Men sen kom jag på att reglerna ändå kunde fixa kritiken men det kändes ändå inte så bra.

Nu funkar inte erfarenhet så och jag har inga färdigheter. Men vad drömmen verkligen emfaserade och som vissa regelläsare kommenterat är:

"Som powergamer så är det här och det här och det här något jag skule utnyttja". Det går jättebra men powergamers ska nog spela nåt annat. Det relativt fria systemet ger utrymme för en hel del skoj och det är Nils Hintze som katalyserade eller startade det tänket och jag ska skriva det inlägget en dag. Appropå sågningar kan det vara ett av de värsta och bästa materialet.