Nekromanti Jag har återupplivat det gamla forumet och HaliBot... typ.

.113

Swashbuckler
Recca;n144904 said:
Jag villa ha mina 6000 inlägg bevarade. Går det att ordna? ^^

Om hela forumet går in och kör en copy paste tävling kan vi väl samla allt i samma post också

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Recca;n144904 said:
Jag vill ha mina 6000 inlägg bevarade. Går det att ordna? ^^
Jag kan flytta alla dina posts in i min moj, om det var frågan?
Bevarade är de väl redan på oldsite?

Magnamund

Warrior
Trevligt. Det gamla forumet innehåller tonvis med verkligt intressanta, rollspelsbetonade trådar. Många träffsäkra inlägg av Rising bland annat. Jag tror bestämt jag föredrar innehålet i det gamla forumet framför det nuvarande.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Tjo, satt en del i helgen och rensade upp saker och ting, trodde att jag skulle få klart det men jag hittade ett par buggar, började nysta och ja, ni vet hur det slutar.

För tillfället så har jag dragit ner rollspelsmakar forumet, ~107 meg råtext (minus lite användarnamn och annat gojs) fördelade över 109718 inlägg. Rätt coolt att vi tillsammans har producerat så mycket faktiskt ;)

Anyways, jag är på kurs den här veckan, så min förhoppning är att kunna ladda upp allt nästa helg, då kommer de buggar
Rymdhamster och... Tell? God45? hittade vara lösta, visade sig att det var gamla buggar som var patchade, så det var ju
?rätt praktiskt.

Överlag är jag grymt imponerad av Simple Machine Forum

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
För att undvika förvirring i och med vB4 bytet har jag bestämt mig för att släcka ner min prototyp.

Tack för all hjälp, kritik och stöd, speciellt till Rymdhamster, God45 och Tell.

Troberg

Sinister eater
OK. Nu är jag inte klar över om man ska köra trådat eller inte i vB4, men om man inte ska det, skulle man kunna göra importen enligt mitt förslag då? Gör man inte det så kommer det att bli hur soppigt som helst.

CapnZapp

Myrmidon
Magnamund;n145904 said:
Trevligt. Det gamla forumet innehåller tonvis med verkligt intressanta, rollspelsbetonade trådar. Många träffsäkra inlägg av Rising bland annat. Jag tror bestämt jag föredrar innehålet i det gamla forumet framför det nuvarande.
Som tur är slås de snart ihop, så behöver du inte längre välja.

CapnZapp

Myrmidon
Troberg;n146306 said:
Skulle det gå att få till importen så att varje inlägg hade ovanliggande inlägg i tråden citerat för bättre läsbarhet i platt form?

Exempel:

Inlägget bla bla bla
Det är möjligt jag inte förstår hur du menar, men skulle det inte leda till en massa redundans? Alltså att samma text kopieras igen och igen, och enbart några av de sista inläggen är relevanta? (Ett inlägg som någon svarat på skulle behövas ta bort för att inte tråden ska bloata upp.)

Oavsett vad tror jag inte man har så många importscript att välja på. Får nog ta ett av de som finns och vara glad om det funkar utan att databasen skiter sig. Att minimera risk och garantera basfunktionalitet är nog viktigare än finlir i det stadiet.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
CapnZapp;n146945 said:
Det är möjligt jag inte förstår hur du menar, men skulle det inte leda till en massa redundans?
Jo, men samtidigt förstår jag vad Troberg har i åtanke. På gamla forumet, där trådat var ett allternativ så var det många diskussioner där just den trådade funktionen var det enda som höll isär olika deldiskutioner i samma huvudtråd.

När dessa trådar slåss ihop till platt visning efter tid för inlägg istället för vilket deltråd det hörde till kommer alla dessa deldiskussioner tryckas ihop "huller om buller". Tänkt dig att du tar dialogen från tre olika filmer, sen klipper du ihop alla dessa till en en enda dialog i kronologisk ordning.

Det kommer göra de gamla trådarna från det gamla forumet väldigt jobbiga att läsa.

Men många av de trådarna var väldigt långa, så att inkludera _alla_ föregående inlägg kommer göra det lika hopplöst att läsa det. Om denna lösning övervägs skulle jag starkt rekomendera att bara senast föregående inlägg citeras. Då får man fortfarande jaga lite själv, men det ger en i alla fall _något_ att gå på utan att göra de sista inläggen i en tråd en mil långa.

Hellzon

Långsamma Vargen
Rymdhamster;n147203 said:
Men många av de trådarna var väldigt långa, så att inkludera _alla_ föregående inlägg kommer göra det lika hopplöst att läsa det.
Ja, så är diskussioner på Tumblr om man vill se exempel. Alla inlägg är ett nytt blogginlägg från den som postar svaret, med all tidigare diskussion citerad ovanför. Helt oläsligt.