Nekromanti JAG HAR EN STOR FRÅGA !!!!!!!!!!!! SVARA!

Krille

Super Moderator
Enligt Brottsbalken 2a kapitlet, rollspelslagen 1965:14, 12§:

"Raser får inte skapas till något rollspel i något syfte, vid vite av upp till 10 dagsböter eller om brottet är grovt fängelse i upp till ett år."

Så nej, du får inte göra egna raser till Eon.

---

Nä, jag driver med dig. Du får göra hur många egna raser du vill. Jag tror inte att Neogames har råd med attackadvokater ens om du nämner Eon-termer. Kom dock ihåg att inte skriva av något som står i Eon, utan att istället hänvisa dit.

Det är dock inte säkert att du får spela dina nya raser. Det får du fråga din spelledare om, och om han vore jag så skulle jag vara mycket försiktig med nya raser.

Om det här klassas som en stor fråga så är dom små inte speciellt viktiga.
En kosmetisk komentar, undvik fullt Caps Lock i rubriken, det är endast irriterande.

Sedan, till själva frågan. Det finns en liten regel vid namn Den Gyllene Regeln, eller Regel Nummer Ett, som säger att spelledaren alltid har rätt, och att han får göra som han vill.
Det finns inge regler för vad man får göra med ett spela, bara hur man spelar det.
Självklart kan inte spelaren förvänta sig att få spela en überras "som en blandning av Conan och Terminator typ.. höhö", men spelledaren kan ju läga in vad han vill...

AnVili

Warrior
Så om jag ska göra det så får jag göra en realistisk ras som spelledaren måste godkänna...eller?

Hartland

Warrior
Re: Jag har en stor fråga! Svara!

Jag i alla fall skulle fråga om han ens kan tänka sig att jag gör en ny ras. Sen så gör man den realistisk och han godkänner den... det är mitt förslag.

/Hartland - undrar vad noflux har för en ras i åtanke

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tråden låses.

Hej

Du är ny här på forumet så jag tänker motivera noggrant varför jag låser din tråd.

För det första så gäller det titeln till tråden. Att skriva i bara stora bokstäver är lite granna som att skrika någon i ansiktet, så gör inte det (om du faktiskt inte menar att du vill skrika någon i ansiktet :gremshocked: ).

För det andra så är titelns utformning i sig ganska otrevlig. Genom att lägga till ordet "SVARA!" så låter titeln mest som en order. Jag (och säkerligen de andra användarna) kommer inte hit till forumet för att få order skrikna i våra ansikten. Ville vi det skulle vi söka in till närmsta jägarutbildning istället.

För det tredje.... ok. Jag har ingen punkt tre inser jag :gremsmile:

Så i framtiden så hoppas jag att du tänker på allmän netikett när du skriver dina inlägg. Det kan också vara en bra idé att läsa igenom reglerna och ögna igenom FAQ:n.

Krille svarar alldeles utmärkt. Självklart får du göra egna raser till Eon det är ingen som hindrar dig och det är inte olagligt. Du får till och med publicera de här raserna på internet, det är fortfarande lagligt. Det enda du inte får gör är att skriva av delar från Neogamesböcker och publicera på internet, för då kan de bli sura.

Naturligtvis så är det upp till din spelledare att godkänna eventuella nya raser som ni ska spela med.

Allt det bästa
/Naug, modererar