Re: Jag har funderat på att bli med i nån subkultu
"Vad rekommenderar ni?"
Kollektivtrafiknörd!
"Var är det enklast att fejka intresse och kunskaper?"
Enkelt, du reggar dig på
www.ss.se's forum och skriver då och och ett inlägg i stil med "Å vilken fin buss" när någon lägger upp en bild på just en buss. När någon lägger upp en bild på en tunnelbanevagn eller spårvagn ska du dock säga "Å vilken fin tunnelbanevagn/spårvagn", annars blir du avslöjad.
"Vad ger mest status?"
Okej, status? Vill du ha status får du göra något annat.
"Var finns det mest subfraktioner som man kan hata och bli hatad av för att dom andra inte är Äkta? Jag är så van vid det som nörd och kommer inte att kunna sluta?"
Ja för fan, det finns de som bara gillar bussar och de som bara gillar spårvagnar/tunneltåg och sådär.
"Var behöver man spendera minst på konstiga kläder som är likadana som andras så man kan hävda sin individualitet?"
Har du kläder i garderoben? Bra, det räcker.
Jasså duge rinte mitt fina tips? Okej, du får ett till!
"Vad rekommenderar ni?"
Politiker!
"Var är det enklast att fejka intresse och kunskaper?"
Ja? Du pluggar in max två-tre enkla floskler ("Skola vård och... öhhh... jag vill säga elefanter, är det rätt?") och använder dem till döddagar. Om någon skulle ställa en fråga som inte kan besvaras med din floskel ("Det går bra för Sverige!") så kan du svara med den ändå. Jämför med den där försupne prästen i Father Ted.
"Vad ger mest status?"
Här måste du läsa av hur det ut på ditt lokala plan. Är centern tokstora så ska du med där, men du bodde väl i Arvidsjaur så då är väl betongsosse/vänterpartist/Thörnmankramare mest poppis antar jag.
"Var finns det mest subfraktioner som man kan hata och bli hatad av för att dom andra inte är Äkta? Jag är så van vid det som nörd och kommer inte att kunna sluta?"
Jajjamensan, i politiken finns det gott om avfällingar, apostater och avskum. Krabbsaltare hela bunten.
"Var behöver man spendera minst på konstiga kläder som är likadana som andras så man kan hävda sin individualitet?"
Du behöver lägga ut medlemsavgiften så får du en butt/pin med partiloggan. Den fäster du på din jacka. Vips, instant personlighet!
Tänk vilka intressanta diskussioner du kommer råka ut för när dina arbetskamrater får reda på att du är nationaldemokrat!
Storuggla, säljer yogurt till asien