Nekromanti Jag har hört om "Monster & Varelser 2"

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Har hört rykten om att MV2 är under konstruktion(/är påtänkt), stämmer det?

(om jag redan har frågat det här ursäktar jag för inlägget - tror dock inte att jag har det)

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

hatten

Swashbuckler
Re: Ett tips ett monster tips

snälla använd andra tecknare än de som var ansvariga för dessa monster bilder..
Basilisken
Fagorus
Melusin ( tycker jag specielt syns dom ser man på varelsens fötter så har tecknaren inte använt hjärnan Varelsen skulle INTE kunna använda benen när den simmar *suck* så jäkla dumt gjort )
Panthera
Jättespindel
Vrakh

Flera av dessa bilder spesielt fargorusen och Jättespindel varelsen har tecknaren gjort så dumt att JAG vägrar att använda bilden.. *hmm* de förstör känslan av en annars cool och användbart monster.

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

bullen

Veteran

om det kommer en sådan modul gör den gärna med mer beskrivning av dem och inte bara en massa värden (det finns korta beskrivningar men längre önskas)

Sedor

Veteran

Innstämmer till <B>100%</B>.
Det känns olustigt att överhuvud taget använda dessa monster.

RC

Primas Antonio

Veteran

"Melusin ( tycker jag specielt syns dom ser man på varelsens fötter så har tecknaren inte använt hjärnan Varelsen skulle INTE kunna använda benen när den simmar *suck* så jäkla dumt gjort )"

Jag skulle bara vilja påpeka att havsfolk med den "benkonstruktionen" har mytologisk grund. Det är inte alltid havsfolk haft fiskstjärt, speciellt inte under antiken. Det är alltså inte tecknarens fel att melusinerna ser ut som de gör.

Om du låter bli att använda melusinerna för dålig simförmåga använder du väl inte dvärgarna heller. Jag menar, små krabater som de skulle aldrig kunna utveckla den styrka de påstås ha i sina små armar. Ärligt talat, har du strykit dem? Annars skall du inte känna dig tvungen att stryka melusinerna heller.

/Antonio, konsekvens är en dygd

hatten

Swashbuckler
Re: Simmfötternas öde

Melusins ben ÄR felkonstruerade SE bara HUR simfenorna på slutet av benen är vinklade.
Enda sättet den varelsen skulle kunna använda benen för att simma är genom att skreva med benen i spagat och sen ihop igen..
Jäkla opraktist...

Jag har inte klagat på att de har BEN utan HUR idiotisk fenorma på benen sitter....
hade tecknaren varit kunnig om muskelaturens fungerande så hade han satt fenorna ungefär som dykare har sina simmfötter.

Krille

Super Moderator

"Enda sättet den varelsen skulle kunna använda benen för att simma är genom att skreva med benen i spagat och sen ihop igen.."

Du menar som när man simmar bröstsim?

"hade tecknaren varit kunnig om muskelaturens fungerande så hade han satt fenorna ungefär som dykare har sina simmfötter."

Vem har sagt att melusin har en muskulatur som är identisk med människor?

Alla dessa invändningar gäller förstås utöver den Stora Gyllene Invändningen: "det är fantasy".

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

hatten

Swashbuckler

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Du menar som när man simmar bröstsim?<p><hr></blockquote><p>Oooja Melusi skulle bli skitbra på bröstsim MEN bröstsimÄR inte effektivt när man ska ge sig ner Under ytan där de bor. ( Tro mig JAG har provat, När jag var yngre var jag och lillbrorsan rena rama Aquamänniskor )

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Vem har sagt att melusin har en muskulatur som är identisk med människor?
Alla dessa invändningar gäller förstås utöver den Stora Gyllene Invändningen: "det är fantasy".
- Krille
<p><hr></blockquote><p>Vad som säger att Muskulaturen är identiskt med männsikor *ler* Inget MEN studerar man bilden så ser man att benens struktur inklusive musklerna är väldigt likt mäniskorna. Och på grund av att varelsen har knäskålar så kommer han finna att hans simfötter är FEL konstruerade hans användade av benen när han simmar kommer bli beronde av höften som får arbeta som djur för att trycka ut benen i spagat och sen ihop igen..

Och ska man simma så UJ va trött man blir.. *ler* inget snappt sätt..
hade tecknaren tänkt först tecknat SEN så hade han inte gett Melusin lodrätta simmfötter utan vågrätta simmfötter ( dykare som har simmfötter på sig har dom vågrätt )

I och för sig jag kan tänka mig att Melusin kan ha muskler och ben konstruktur som gör att de kan använda benen MEN om de ska försöka gå på land med sådana ben så kommer de måste krypa sidledes..

Krille

Super Moderator

"Oooja Melusi skulle bli skitbra på bröstsim MEN bröstsimÄR inte effektivt när man ska ge sig ner Under ytan där de bor."

Det brukar funka utmärkt när jag simmar under vattnet i alla fall. Sen vet jag inte hur du gör under vattnet...

"I och för sig jag kan tänka mig att Melusin kan ha muskler och ben konstruktur som gör att de kan använda benen MEN om de ska försöka gå på land med sådana ben så kommer de måste krypa sidledes.."

Vad ska de upp på land och göra? Sätta sig på en sten utanför en dansk hamn och betrakta hamntrafiken, eller? /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Sedor

Veteran

Sluta nu med denna diskustion. Ni försöker bara försvara varandra;-)
Ni båda har både rätt och fel. Med tanke på att det är en fantasy värld där det finns naturlagar vi inte känner till så är det möjligt att det fungerar men å andra sidan är EON ett väldigt realistiskt spel som baseras mycket på vad vi vet om i våran värld så då kanske det inte funkar så bra. Men vad som hatten menade (och jag) var att bilderna i M&V inte ger någon insperation snarare tvärtom förutom kapitlet om hästar och bakåt.

RC

hatten

Swashbuckler

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Vad ska de upp på land och göra? Sätta sig på en sten utanför en dansk hamn och betrakta hamntrafiken, eller?

- Krille<p><hr></blockquote><p>*hmm* Var inte löjlig nu de sitter inte på en sten till och med Melusi använder stolar *ler*..
För fem silver hyr en egen melusi för att övervaka sjötrafiken och om ligister vill stjäla huvudet så kan Melusin försvara sig själv*ler* effektivare än en staty med andr ord...
Nä allvarligt talat

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Det brukar funka utmärkt när jag simmar under vattnet i alla fall. Sen vet jag inte hur du gör under vattnet...<p><hr></blockquote><p>bröstsim funkar MEN som jag sa det är inte effektivt under vattnet..
Att simma vid ytan bröstsimm ÄR effektivt då vattenmoståndet bryts när benen rör sig vid ytan.
MEN under ytan får man mer effekt genom att rymtiskt sparka med benen använda knäna för att få en mjukrörelse.
armarna hålls jämtmedkroppen och används framför allt för att styra medans man simmar snabbare och snabbare.

SirDr

Veteran

testa bröstsimm krille.. du böjer knäna.. vinklar.. sparkar ut.. (oops.. du har en spark vinkel som är densamma som en dykares) det är inte den ihopdragande rörelsen som ger mest moment.. även m den oxså gör sitt.. och hade denna varelse då varit evolutionärt utvecklad. hehehe.. skulle jag säga att den är m giftig för att ha överlevt längre tid.. då den blir upphunnen av de flesta rovdjur som kan tänkas jaga i dess närhet.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

SirDr

Veteran

vad sade du att du + bror var?
ok.. men bröstsimm funkar utmärkt under vattnet... fast det faktum att du inte vill använda händer då du tar dig fram förstår jag inte. Att ha dem utmed kroppen är väl bra.. men pendla då med dem om du skal ha någon nytta av dem.
Appropå dykstil, lär människan kunna komma upp i högst fart då han sträcker ut händerna framför sig och användandes en större fena (delfin liknande) utförandes en vågliknande rörelse, komma upp i högst fart.. sedan om man vill vara effektiv.. så e nog lååånga fenor som e mjuka ganska hyffsade.. och då kan jag tänka mig en höftsvängar rörelse på dessa djur.. där de använder sina (mänskliga?) benmuskler för att ändra läge på fenorna... så att de kan göra tvärare svängar, och på så sätt bli mer grasiösa. typ fiskfene sprattel.. fast användandes en dubbelfena.
ujuj vad de måste ha magmuskler.. hur ser 'händerna' ut?
de borde vara hyffsat stora för att kompensera avsaknad ryggfena..

SirDr

Veteran

värden är trevliga beskrivning bättre.. synd att ni inte alltid har så mycket platts.. de löst antagan värdena tycker jag mest om, fast beskrivningar av vanor e godiset.. då man ibland vill ha en monster jakt :)