Nekromanti Jag har läst Edo

Rickard

Urverk speldesign
Skön läsning och jag blev sugen på att spelleda det. Jag gillar sakerna som att förflyttning 8 gör att man kan springa på väggarna. Det fanns en del liknande regler som målade upp bilder i mitt huvud när jag läste.

Några frågor.

1) En del av bilderna föreställde människor (en del med alvöron) men jag fick för mig att det bara fanns animorfa varelser. Finns det människor?

2) Hur ser aikaner ut när de inte är i sin tagna form? Är detta människorna?

3) Om någon väljer aikan, ska den spelaren slå en till T10:a och sedan får slå på Aikans former-tabellen endast om den spelaren slagit 1-2?

4) Hur länge varar magikskulor? En runda?

5) Vad kostar magikskulor? Det står bara att de är dyra.

6) Varför heter det magiks?

7) Varför har inte kategorierna i karmafördelar några namn?

/Han som gärna skulle vilja korrekturläsa spelet för det behöver verkligen mer sådant

KamiFisk

Hero
Några frågor.

1) En del av bilderna föreställde människor (en del med alvöron) men jag fick för mig att det bara fanns animorfa varelser. Finns det människor?

2) Hur ser aikaner ut när de inte är i sin tagna form? Är detta människorna?

Yes Aikanerna är "människorna" de finns med för att en del personer verkar ha svårt att föreställa sig animorfer.

3) Om någon väljer aikan, ska den spelaren slå en till T10:a och sedan får slå på Aikans former-tabellen endast om den spelaren slagit 1-2?

Helt korrekt. Funderar dock att ändra på det till version ordentlig.

4) Hur länge varar magikskulor? En runda?

Dom varar en runda. Dvs med en magiks kula kan man utföra lika många magi attacker som rollpersonen har attacker.

5) Vad kostar magikskulor? Det står bara att de är dyra.

Mellan 400- 1000 gin styck beroende på återförsäljare.

6) Varför heter det magiks?

Kommer faktiskt inte ihåg. Skall leta fram mina tidiga dokument och ta reda på det.

7) Varför har inte kategorierna i karmafördelar några namn?

Kom inte på några passande namn. Dock kommer detta ändras till version ordentlig.
Samt ett alternativt erfarenhets system.

Rickard

Urverk speldesign
McFisk said:
Yes Aikanerna är "människorna" de finns med för att en del personer verkar ha svårt att föreställa sig animorfer.
Ok, det var typ asianska animorfer som fightas wuxiastil som fick mig att köra spelet. :gremsmile:

/Han som tackar för svaren och funderar på att spelleda det

Rickard

Urverk speldesign
Ja, två frågor till.

a) Gäller initiativet resten av striden eller slår man om vid varje runda? Jag antar att det är det förstnämnda.

b) Kan man kontra kontringar? Jag antar att man inte kan det.

/Han som gillar att alla är dubbelhänta

KamiFisk

Hero
a) Gäller initiativet resten av striden eller slår man om vid varje runda? Jag antar att det är det förstnämnda.

Resten av striden.

b) Kan man kontra kontringar? Jag antar att man inte kan det.

Beror lite på, brukar köra med att man inte kan göra det. Men vid stora "boss fighter" brukar jag tillåta att kontra kontringar för dramatikens skull.

Regelerna är inte direkt spikade i trä utan mer som riktlinjer. Ala tidiga Drakar och Demoner.