Nekromanti Jag letar efter planscher.

Sodivra

Champion
Jag ska inreda mig en ny lägenhet om en månad. Vad är ert tips för att hitta sköna planscher att rama in? Art nouveau, 1900-tals stadsmotiv, sekelskifte, sådana grejer.

w176

Förlorad dotter
Alltså, man kan beställa sköna saker från dA ganska billigt. Fast notera. går du in på en printsida så visar deom det durate alternativet först.

Björn den gode

Swashbuckler
angående da

Jag har funderat på det där en del, hur bra deal är det för konstnären? Det står ju nåt om 20% men sen eftersom det bara verkar vara utvalda verk så antar jag att det kostar något att ha dom till salu? 20% känns ju förövrigt rätt dåligt, men det kanske är så pass mycket som det kostar att trycka så att det är rimligt? Och på tal om kvalitén, är den bra? Bör man ha matt/glossy/lustre eller är det en ren personlig smakfråga?

w176

Förlorad dotter
Re: angående da

Jag har köpt affisher i den billigaste versionen, och de kvar knivskarpa och i good kvalitet. Jag har även fina kylskåpamagneter osv. Det är god kvalitet.

dA är en rätt bra deal ändå om du är duktig amatör, eller för proffs som får lite extra beställningar internationellt utan att behöva göra några extrajobb. Liksom du får sälja saker utan att behöva jobba en massa själv administrativt, eller behöva trycka upp egna volymer osv.

Skulle du vilja köpa en konstbok från en särskild illustratör och kan köpa den direkt från illustratören är det en sak, men ska du bara köpa ett par affisher affish är dA ett bra sätt. Har artistena valt att sälja saker där är det för att det är bekvämt.

Edit: Nej det kostar inget att ha något till salu. Du behöver bara ladda up en nog stor fil för att få sälja. Det som är listat på prints är poplära prints. Sen kan du gå in vå varje enskild artist på dA och se om de valt att sätta up något av sina verk som prints. Du kan till och med be artisten att sätta upp sina verk som prints, antingen med ett knapptryck eller skicka en note till artisten.

Arfert

Facit
Ymir said:
Ebay och tradera är bra ställen att hitta konstiga saker i planschväg, och planscher tenderar att vara billiga i frakt.

Also, mer specifikt; det här.
Aha, de där hade jag på väggen på 80-talet! :gremsmile:. Nostalgi!

Bunny

Crazy like a fool
Arvidos MC said:
Jag ska inreda mig en ny lägenhet om en månad. Vad är ert tips för att hitta sköna planscher att rama in? Art nouveau, 1900-tals stadsmotiv, sekelskifte, sådana grejer.
Om du är intresserad av nedanstående affisch (har för mig att du uttalade dig varmt om den kortfilmen någon gång), så är det bara att säga till. Jag har en till övers som bortskänkes.

Jag är inte säker att den ser just precis ut som denna - måste hem och kolla, tror roboten är i helbild på min - men likväl. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Arvidos MC said:
solvebring said:
Arvidos MC said:
solvebring said:
Synd att du inte har två. xP

Någon annan som har?
Jag tackar för Bunnys erbjudande, men säger pass!
Jag hoppas definitivt att jag inte påverkar det beslutet?
Nej, jag vet vad jag vill ha: Art nouveau och arkitektur.

Skitbra tips i tråden, f.ö.
Np. Google Fu Ultra you know. :gremwink:

Sodivra

Champion
Jag har hittat en fantastisk affär:

http://stores.ebay.co.uk/varietyposters

Rekommenderas!

Förresten, en frågeställning:
Vad ska man tänka på i kvalitet när man köper planscher? Jag hittade två Mucha i ett format som skulle kostat 1000 spänn styck på AllPosters, bägge för under hundralappen. Till slut köpte jag dom utan att kolla upp, även om de skulle se dassiga ut så var det ju ingen stor summa.

GnomviD

Heresiark
Utan att tillägga något av värde: tack för alla länkar och tips i tråden! Jag är själv på jakt efter saker att klä mina väggar med och har hittat en hel del lockande. :gremsmile: