Nekromanti Jag misstänker en bugg

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jo, när man gått in på kontrollpanelen så står det att det är nya inlägg och nya svar, eller hur?
Jag misstänker att de nya inläggen räknas in bland svaren också.

Nyss var det [color:red](2 inlägg) (2 svar)</font color=red> men jag såg inte en skymt av svaren. Bara av de nya inläggen.

<big>***BUGG***BUGG***BUGG***</big>

/images/icons/laugh.gif

Legioth

Swordsman
Buggrensning

Det är faktist trådar och inlägg som räknas, och även det som inleder en tråd räknas som ett inlägg, så om det finns någon bugg så befinner den sig framför din skärm :)

(Hoppas du inte tog illa upp) :-(

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Buggrensning

Det gjorde jag inte, men jag gillar inte att det står så...

Gardener

Champion
Re: Buggrensning

Det är nog frågan om en dålig översättning helt enkelt, ska se till att fixa det.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jag misstänker...

...att det är otroligt många som har lagt till forumen till kontrollpanelen så att inläggen fortfarande räknas. Syftet med att ta bort funktionen på huvudsidan var väl att det skulle gå snabbare? Om alla istället använder kontrollpanelen så är det väl ingen skillnad. Men nu gör ju garanterat inte ALLA det, och det är ju bevisligen snabbare så... jaja, ville bara upplysa om läget, eller nått?

*Sen natt ---> Pömsighet"

Gardener

Champion
Re: Jag misstänker...

Alla vet antagligen inte ens om möjligheten att använda det, en del kanske klarar sig infon att det finns nya inlägg i forumen och väljer att inte använda kontrollpanelen. Dessutom så väljer man ju ut de forum man tycker är intressant till kontrollpanelen, så beräkningen görs ju inte på alla forum för varje användare.

Hur som helst, så ska jag försöka lösa problemet snart så att vi får tillbaka räknaren och får ett snabbare forum.

Gardener

Champion
Ursäkta mig, men det står ju faktiskt Trådar och Inlägg och det är ju det som räknas, likaså på forumlistan. Det är alltså varken en bugg eller någon felöversättning.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tyckte bara det såg så otroligt fult ut. Dessutom satt jag och letade efter de inlägg jag inte hittade...

Men men...

Gardener

Champion
Även det första inlägget i en tråd är ju en inlägg.

Skulle det vara bättre om det bara stod antal trådar och svar, så att man själv får plussa ihop dem för att få reda på hur många inlägg som gjorts i forumet? Det tycker iaf jag skulle vara väldigt jobbigt.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Isåfall är det ju bättre som det stod förut, med tanke på att man då ser att det är exempelvis 3 trådar röda överst på forumen...

Gardener

Champion
Tidigare stod det enbart hur många nya inlägg som gjorts. Nu finns den informationen PLUS informationen hur många av dessa som är helt nya trådar, dvs nya huvudinlägg.

IMHO hade det varit mkt sämre, och mycket mer förvirrande, att ändra räkningen helt och hållet och ändra till att bara visa antal svar och antal trådar.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ok, det är en död diskussion. Ditt ord mot mitt och ingen kommer ändra sig så vi lägger ner det här nu... /images/icons/smile.gif