Nekromanti Jag söker en underrättelsetjänst

Storuggla

Champion
Jag sitter och klurar här på en sak, med spridda anteckningar och sådant. Jag skulle behöva tips på en underrättelsetjänst som inte är CIA (eller andra amerikanska varianter) men som är kapabla att genomföra operationer i stora delar av världen (vi kan väl strunta i Australien och Sydpolen). MI6, om de fått mod till sig efter Philby?

Storuggla, fransmännen spränger greenpeace förvisso?

Storuggla

Champion
"Sen har vi ju MSS , men du menade väl inte från östern?"

Geografiskt läge är egalt.

Storuggla, sätt upp en skylt

G

Guest

Guest
Storuggla said:
Storuggla, fransmännen spränger greenpeace förvisso?
DGSE, definitivt.
Fransmännen verkar det inte riktigt som man vet var man har dem. Någonsin.

Annars är ju ISI (Pakistan) rätt intressanta. I och med kriget mot terrorism och alla de där klyschorna.

!Paxen

Swashbuckler
Stövelkatten said:
Annars är ju ISI (Pakistan) rätt intressanta. I och med kriget mot terrorism och alla de där klyschorna.

Fan, dom måste jobba bra iochmed att dom hann ta bort den från wikipedia? :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
Persson said:
Paxen said:
Klassikern är väl annars Mossad ?
Klart det är Mossad man vill ha. Världens häftigaste gäng. De har till och med tränade spionduvor.
Tycker att det passar Storugglas krav med att dom ska kunna operera utanför sitt lands gränser. Från wikipedia artikeln: "The Mossad is responsible for intelligence collection and covert operations which are suspected to include targeted killings and paramilitary activities beyond Israel's borders, bringing Jews to Israel from countries where official Aliyah agencies are forbidden, and protecting Jewish communities worldwide"

Storuggla

Champion
"Klart det är Mossad man vill ha. Världens häftigaste gäng."

Jag vet inte, jag minns fortfarande deras debacle i Jordanien -97. Det imponerade inte precis. Istället för att bli av med en terrorist tvingades de frige en annan. :gremlaugh:

Storuggla, also norge

G

Guest

Guest
Paxen said:
Stövelkatten said:

Fan, dom måste jobba bra iochmed att dom hann ta bort den från wikipedia? :gremsmile:
Ja, du ser! Livsfarliga.

Eller så är det jag som är en apa och inte kan länka ordentligt. Åtgärdat nu. :gremtongue:

!Paxen

Swashbuckler
Storuggla said:
"Klart det är Mossad man vill ha. Världens häftigaste gäng."

Jag vet inte, jag minns fortfarande deras debacle i Jordanien -97. Det imponerade inte precis. Istället för att bli av med en terrorist tvingades de frige en annan. :gremlaugh:

Storuggla, also norge
Men... Hur många gånger har dom egentligen lyckats?

Storuggla

Champion
"Men... Hur många gånger har dom egentligen lyckats?"

Aldrig. Fråga dem bara, så får du se :gremwink:

Storuggla, de har ju aldrig gjort något

Cybot

Mest spelbar
Innan revolutionen så hade Libyen en ganska omfattande säkerhetstjänst/hemlig polis/underrättelsetjänst