Nekromanti Jag ska hugga av ditt huvud!

Akutabi Gamma

Veteran
Hur många våldisar här vill inte att strider slutar med traumatiska amputationer (snitsigt namn)? Precis, de flesta våldisarna vill ha lemmar som flyger åt alla håll.

Men!

Om man nu får för sig att hugga huvudet av ett troll med en Kniv så är detta, teoretiskt sett, möjligt. Nu skulle troligtvis inga SL godkänna det här, men visst är det kul? Eller?

Krille

Super Moderator
"Hur många våldisar här vill inte att strider slutar med traumatiska amputationer (snitsigt namn)?"

Inte jag. Ska kroppsdelar flyga av så ska det vara poetiskt.

Krille

Super Moderator
Enligt Rising i alla fall [ANT]

"Men våld i största allmänhet är inte fel det heller..."

Våld i största allmänhet är ungefär lika spännande som ett parti Yatsy.

Akutabi Gamma

Veteran
Spännande?

Våld, i bemärkelsen "lemlesta flest folk på en minut", är inte spännande, det är grymt, förfäligt, blodigt, hemskt, allt det som din mamma sa till dig att du inte skulle göra!

När jag skriver "[color:\\"red\\"]våld i största allmänhet[/color]" menar jag bara ett kaos med en liten bit av ditt men betydligt mer av datt.
Vad skulle t.ex Starship Troopers (som förövrigt är ganska sletet gjord med alla skott över insekterna, inte undra på att det dog så många människor...) vara utan allt sitt "[color:\\"red\\"]våld i största allmänhet[/color]"? Answer that! *beklagar sig över allt som skrivits*

Krille

Super Moderator
Re: Spännande?

"Våld, i bemärkelsen "lemlesta flest folk på en minut", är inte spännande, det är grymt, förfäligt, blodigt, hemskt, allt det som din mamma sa till dig att du inte skulle göra!"

Och? Det döljs ganska effektivt i tärningsskyfflandet. Kan man inte lyfta ut våldet ur tärningsburken så blir det kort sagt skittrist. Äckel och ångest lyfter inte ut våld ur tärningsburken, vare sig du vill eller inte.

"Vad skulle t.ex Starship Troopers (som förövrigt är ganska sletet gjord med alla skott över insekterna, inte undra på att det dog så många människor...) vara utan allt sitt "våld i största allmänhet"?"

...bättre? :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
En del..

Visst så finns det väll en viss tillfredsställelse att se sin motstånadres kroppsdelar flyga.. Men det är ju inte allt om man säger så, föredrar hellre att äventyret är bra..

När det gäller att hugga huvudet av ett troll, se isåfall till att kniven är SKARP & trollet är däckat eller nått sånt... :gremsmirk:

LeJonklev

Swordsman
Re: Starship Troopers utan våld = 5 min [NT]

Åh den fina utdragan dödsscenen är säkert 5 minuter bara den.

/Johan