.113
Swashbuckler
Bara så ni vet. No pressure.
Vi har alla nu ögonen på dig. Bäst att du levererar.113;n327933 said:men jag vet inte! jag känner pressen nu
Ghouls, oozes och jättar..113;n327933 said:Vilket är det viktigaste monstret att ha med?
Går inte tanken på att ha ett "äventyr" stick i stäv med vad en blorb innebär? En äventyrsplats, möjligen. Modul, absolut. Men äventyr?.113;n327933 said:Och vad ska äventyret heta? :S
2097;n327750 said:Preppa inte en intrig eller plott eller handling eller “först händer det här, sen händer det här, sen händer det här.”
Helt rätt, jag visste bara inte vad jag skulle kalla det, skrev kampanjen först men det är ju ännu värre!Rymdhamster;n327945 said:Vi har alla nu ögonen på dig. Bäst att du levererar
Ghouls, oozes och jättar.
Går inte tanken på att ha ett "äventyr" stick i stäv med vad en blorp innebär? En äventyrsplats, möjligen. Modul, absolut. Men äventyr?
https://www.rollspel.nu/threads/72020Björn Wärmedal;n327992 said:Jag har fumlat mitt forumtittande i några dagar, så nu är jag helt lost. Vad betyder termen blorb?
Jag lärde mig typ igår eller i förrgår. Å jag vet inte vad det stod för. Men det var väl ungefär platspreppat område typ osr aktigt. Typ. Nån annan svarar bättre säkertBjörn Wärmedal;n327992 said:Jag har fumlat mitt forumtittande i några dagar, så nu är jag helt lost. Vad betyder termen blorb?
Kortfattat: en approach till prepp och spelledande som bygger på att rollpersonernas val faktiskt spelar roll, och reducerar spelledarens roll från detaljstyrande gud till mer opartisk tolk av världen genom att göra en väldigt detaljerad spelvärld/äventyrsplats och sen hålla sig till den snarare än att hitta på och anpassa alltftersom.Björn Wärmedal;n327992 said:Jag har fumlat mitt forumtittande i några dagar, så nu är jag helt lost. Vad betyder termen blorb?
Var man tvungen att välja ett namn som låter som ett toabesök efter en tacobuffe?Rymdhamster;n327996 said:Kortfattat: en approach till prepp och spelledande som bygger på att rollpersonernas val faktiskt spelar roll, och reducerar spelledarens roll från detaljstyrande gud till mer opartisk tolk av världen genom att göra en väldigt detaljerad spelvärld/äventyrsplats och sen hålla sig till den snarare än att hitta på och anpassa alltftersom.
Ja? Vad skull man annars döpt det till? Frumpf? Det hör du ju själv att det inte funkar. Nej, blorb var det enda rimliga!obak;n328011 said:Var man tvungen att välja ett namn som låter som ett toabesök efter en tacobuffe?
Procedurell sandlåda, så kan man ju även utläsa vad fan man pratar om.Rymdhamster;n328016 said:Ja? Vad skull man annars döpt det till? Frumpf? Det hör du ju själv att det inte funkar. Nej, blorb var det enda rimliga!
Så.. Procsan?obak;n328020 said:Procedurell sandlåda, så kan man ju även utläsa vad fan man pratar om.
deathfuck soulshitter.113;n327933 said:vilket är det viktigaste monstret att ha med?
deathfuck soulshitter.113;n327933 said:och vad ska äventyret heta?
Förutom då att den inte alls behöver vara procedurell. Det är ju bara ett sätt att närma sig blorb. Man kan hitta på allt i förväg också, helt utan att följa subrutinernaobak;n328020 said:Procedurell sandlåda, så kan man ju även utläsa vad fan man pratar om.
Bra utmaningMöller;n328031 said:deathfuck soulshitter
deathfuck soulshitter
Låter inte ett dugg som en hemorrojdsalva =D.113;n328022 said:Så.. Procsan?
Och blorb låter som en onomatopoetisk omskrivning för turistdiarre. Vi behöver ett bättre namn helt enkelt.Rangertheman;n328049 said:Låter inte ett dugg som en hemorrojdsalva =D