Så Knivsegg är Sword & Sorcery-spelet jag skriver på lite då och då. Jag har nyligen kommit tillbaka till det efter att jag fått en kul idé om regelsystemet (slängde motvilligt ut det fräcka resolutionssystemet och ersatte det med ett mer flexibelt). I den här tråden kommer jag ibland att plotta ned saker jag skrivit som jag är nöjd med, som ett sätt för mig att boosta min motivation litegrann.
Igår skrev jag det här:
Hermafroditregenten
Att älska med hermafroditregenten är Farligt, Svårt och Riskabelt, där risken är att man blir förälskad (skriv in ”Hermafroditregenten” under Begär). Om man lyckas tillfredsställa hen får man en ynnest beviljad, till exempel att man blir benådad, att drottningens trupper skall hjälpa ens vän eller att hen ger ett föremål i hens ägo som gåva.
("Farligt", "Svårt" och "Riskabelt" är regeltermer.)
Igår skrev jag det här:
Hermafroditregenten
Att älska med hermafroditregenten är Farligt, Svårt och Riskabelt, där risken är att man blir förälskad (skriv in ”Hermafroditregenten” under Begär). Om man lyckas tillfredsställa hen får man en ynnest beviljad, till exempel att man blir benådad, att drottningens trupper skall hjälpa ens vän eller att hen ger ett föremål i hens ägo som gåva.
("Farligt", "Svårt" och "Riskabelt" är regeltermer.)