Nekromanti Jag var först!!!

Minimoni

Homelander
Muahaha Fick de första biljetterna i karlstad till sagan om konungens återkomst efter att ha sovit utanför filmstaden i sex nätter. Kanske inte lika imponerande som mina kollegor i våra storstäder... Men ändå! väldigt skönt är det i alla fall nu när köandet är över.

Skulle ni kunna tänka er att köa utanför en biograf för att få biljetter och i så fall hur länge. Var går smärtgränsen?

Tzimisce som är ganska trött och ska slänga sig i sin egen säng för första gången på knappt en vecka.

Hartland

Warrior
Ca 1 eller två timmar =p[nt]

nt = Nakna Talibaner

/Hartland - som faktiskt forskar lite om talibaner

Shaggy

Swordsman
Skulle ni kunna tänka er att köa utanför en biograf för att få biljetter och i så fall hur länge. Var går smärtgränsen?
Efter ungefär fem-tio minuter skulle jag tro. Det är klart att det är en film jag ska se, men så akut behov har jag inte att jag är villig att köa för det. Frågan är väl mest om jag ska se filmen i mellandagarna eller vänta till i januari. (Det inbegriper ju en viss plåga att bege sig in till Lund i mellandagarna.)

Olle Linge

Snigel
Nej, inte längre än den sedvanliga kön för att få tag i biljetten man redan har bokat. Speciellt inte utomhus om det är kallt. Jag lägger inget egevärde i att se en film på premiären, det går lika bra lite senare. Det räcker inte med att tycka att Tolkien är riktigt bra, man måste dessutom vara filmintresserad, och det är jag inte. Den enda fördelen som jag kan se det med att se den först är att alla som gör det är seriösa och sabbar inte filmupplevelsen för andra.

Netfeed

Swashbuckler
allvarligt

säga mig, varför vill man ha en premiärbiljett? fattar fortfarande inte, det är väll fan samma känsla att se filmen vilken annan dag som helst också? eller vill du bli den förste på forumet som skall skriva en jag-har-nu-sett-filmen-och-den-rockade-de-andra-filmerna-med-ett-avbittet-finger
okej kanske inte en sådant inlägg men fattar principen kanske?

//Netfeed, som fortfarande inte fattar varför premiärer är så bara att gå på, även o det har varit uppe på forum jättemånga gånger

Troberg

Sinister eater
En kvart. 20 minuter om jag får köpa godis först. Tar det längre tid än så så tankar jag hem filmen via internet (vilket jag oftast gjort ändå, eftersom många filmer kommer till Sverige ett halvår efter att de släppts, om de kommer alls).

Edit:
Liten kommentar som inte har med ämnet att göra. Jag har börjat leta efter LotR3 på internet nu (förut har de funnits ute en månad innan premiären), utan att hitta den. Däremot så fanns det en film som hette 'Whore of the Rings'. Vill folk verkligen se hober ha sex?!?!?!

Insignia

Swashbuckler
Sex

"Vill folk verkligen se hober ha sex?!?!?!"

Ack, oskuldsfulla varelse! Du anar inte vad folk vill se :gremblush:

Insignia

Swashbuckler
När jag vid sällsynta tillfällen går på bio så brukar jag vara där någon halvtimme innan det börjar. Längre tid brukar det inte ta. Men så bryr jag mig sällan om att gå på premiärer heller.

Eksem

Champion
Det lilla jag sett av Lord of the G-Strings (tack för det filmklippet, Kalcidis) så är tydligen de manliga homosexuella hobbitarna Frodo och Sam utbytta mot kvinnliga homosexuella korta alver, som jag inte riktigt förstod vad de hette.

Inget hobbitsex i just den filmen alltså.

Eksem

Champion
Om det någonsin kommer finnas något positivt med att bo i Södertälje är det att premiärbiljetterna kan inhandlas på premiärdagen, då intresset här är minst sagt svalt. Men jag har ingen lust att se en så lång film mitt i natten, så jag inväntar helt enkelt att hajpen lugnar ned sig litet så jag kan se filmen när jag känner för det.

Däremot har jag vänner som sett till att muta folk att köa åt dem. Allt går att fixa för slantar.

Däremot är jag lite lockad av charmen kring det där med att vara ett superfan som tältar mitt i vintern bara för biobiljetter, men det är helt enkelt inte jag... men jag avundas er, på nåt sätt avundas jag er.

Shaggy

Swordsman
Att vara Först

Nyss undrade en bekant till mig om de som köat tänkt på att om de sitter längst fram i salongen så kommer de att se filmen flera nanosekunder före de som sitter lite längre bak...

Olle Linge

Snigel
Små personer har kortare nervbanor

Ehm.. man ska alltså vara liten och sitta längst fram i mitten för att se filmen först? :gremgrin:

Shaggy

Swordsman
Nja...

Det beror givetvis på hur man definierar den exakta tidpunkten vid vilken man "ser" något. Att säga att det är den tidpunkt vid vilken hjärnan behandlat synintrycken och blivit medveten om dess betydelse är för individuellt för att duga. Man skulle visserligen kunna säga att det är den tidpunkt då signalerna i nervbanorna når hjärnan, men isåfall är det av flera anledningar bättre att säga att det är den tidpunkt då ljuset träffar pupillen, alternativt näthinnan.

/Magnus - som känner att han behöver repetera kursen i kognitiv psykologi

Robban

Hero
Verkligen inte.

Nä, faktiskt inte. Jag planerade aldrig att gå på den första premiären, men fick ändå tag i biljetter till den. Men personligen finner jag inte premiären så värst viktig, filmen kommer ändå gå i flera månader efter det. Sant, premiären samt premiärveckan är väl de tillfällen det kommer vara helt tyst i salongen, men nä...

Jag vill helst inte bli associerad till de som klär ut sig, heller, så... :gremwink:

/Robban - bryr sig inte värst mycket om filmen över huvud taget

Johan K

Gammal & dryg
Hur orkar du sova 6 nätter utanför en biosalong för att få biljetterna till premiären ??

Min gräns går vid några timars köande, högst... Men vill man vara först så,..... :gremsmirk:

Balderk

Swashbuckler
Nej, det skulle jag inte, förutom den normala kön man får stå i för att köpa biljetter då... Men satan så jobbigt att sitta utomhus i en vecka för att få biljetterna till premiären för en film. Även om det är ROTK, den av de tre filmern ajag längtat mest efter. Nu är jag riktigt jävla sjuk också så biljetter lär bli en senare historia... Om jag inte kan tigga till mig en biljett från köande klasskompis :gremwink:

/Balderk, som längtar väldigt mycjet efter att se den :gremsmile:

Muggas

Hero
29 timmars köande...

Jag och mina vänner hade redan för över ett år sen bestämt att vi skulle se ROTK på premiärdagen. Detta kom att innebära 29 timmars köande i sträck, för att bli nummer 12 att köpa biljetter. De framför oss i kön hade väntat 48-80 timmar... Jag hade nog inte velat vänta mycket längre, men hade gjort det om det hade krävts (ett löfte är ett löfte). Men det var jobbigt, jag var helt färdig när jag äntligen inhandlade mina premiärbiljetter. Det är något svårdefinierbart kul med att vara först...

...För övrigt blev jag (tyvärr) intervjuad av en kille från SVT med filmkameran i högsta hugg strax innan insläppet. Ska se om jag kan ta reda på om och när det sänds... Är lite orolig, eftersom jag såg ut (och betedde mig) som en zombie...

Balderk

Swashbuckler
Finns ju andra varelser i LoTR än hober, alver t ex. Som nog folk kan tänkas vilja se... På tal om porrfilmer med namn som är omskrivningar av riktiga filmtitlar skulle det vara king om någon gjorde filmen Fitta Nemo :gremwink:

/Balderk :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Usch...

Grattis eller så, borde man väl säga? :gremsmile: Jag köade tio timmar förra året till Two Towers och det kan varit det dummaste jag gjort. I år satsar jag på att se den innan jul bara, och det bör inte vara några problem.

Balderk

Swashbuckler
Varför?

Har du ingen moddarflagga? Fast iofs, den syns väl bara på D&D-forumet kanske?

/Balderk, med 39.6°c i feber :gremfrown: