Nekromanti Jag vill börja

Mysmasken

Veteran
Hejsan! Jag skulle vilja börja med rollspel.
Finns det tjejer som spelar? Hur går jag tillväga för att börja?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Klart det finns tjejer som spelar, nu hör jag ju inte dit - till tjejerna alltså, har ju blivit kärring för länge sedan. :gremsmile:

Hur man gör? Det finns säkert en rad varianter, lika många som olika människor. Själv började jag med en kontaktannons i en länge sedan avliden rollspelstidning (Sinkadus någon stans under början av 1990-talet) och jag var då över tjugo år. :gremsmile:

Andra har polare som drar in dem i "träsket", andra börjar själva läsa regler och sliter in sina kompisar, andra... som sagt det finns inte en väg in.

Du har som jag sett det fått en del tips om läsbar information kring rollspel. Jag skulle själv läsa igenom det, fundera kring det och göra som du nu gjort. Satt ut en kontaktannons här. :gremsmile: Efterlys som jag gjorde folk som vill lära dig spela rollspel, du har ju faktiskt fördelen av att vara tjej. :gremsmile: Eftersom merparten av rollspelare är killar (fortfarande och jag begriper inte varför :gremfrown: ) så kommer det nog ganska fort ryckas i dig om så inte redan skett. :gremsmile:

Om inte annat så är du välkommen att provspela med vår grupp, om inte annat så för att nosa närmare på denna underbara hobby.

Annars önskar jag dig bara varmt lycka till.

Foggmock

Myrmidon
Hejsan!

Hej.

Jag skulle vilja börja med rollspel.

A wise decision.

Finns det tjejer som spelar?

Ja.

Hur går jag tillväga för att börja?

Hittar en spelgrupp. Vad som är mest optat för nybörjare vet jag inte, men själv skulle jag gissa på att du hittar fler nybörjare och låter er bli spelledda av en erfarens SL, på så sätt har man garderat att äventyret/reglerna och sånt ligger på rätt nivå, samt så är det lite lättare att våga om man inte är ensam bland fyra andra som är überelit.

Foggmock - jättelång mening på slutet