Nekromanti Jag vill köpa ett d20-spel av en dum anledning...

Nightowl

Champion
Spelet är alltså Lone Wolf RPG. OK, jag gillade Ensamma Vargen, men det är inte tillräcklig anledning.

Anledningen är att jag har läst en skildring av klasserna i spelet.

Och man spelar inte nån boring shit som "krigare" eller så, utan Dwarven Gunner of Bor och andra världsspecifika klasser, som ändå verkar vara någorlunda flexibla.

Och jag drabbades av en väldigt begränsad men het lust att spela i ett sånt spel, ungefär som den stereotypa gravida kvinnan som plötsligt måste ha choklad.

Dessutom hade de inga feats (fattar ni det, INGA JÄVLA FEATS ASSÅ!) vilket konstigt nog känns jätteskönt och jag har återigen ingen logisk anledning att tycka det.

Bara så ni vet.

Erik

Big Marco

Läskig
Re: Feats...

Lone Wolf har massor av feats. Men de är inbakade i arketypen man spelar, snarare än att man väljer fritt.

Men spelet är kul och stämningsfullt ändå. ,-)

Nightowl

Champion

Vad är det för aversion du hyser mot feats?
Jag vet inte. Hela min attraktion är fullständigt irrationell. :gremfrown:

Jag har på senare tid börjat hata prestigeklasser också, fast där finns det åtminstone lite vag rationalitet (många av dem tycker jag man ska kunn spela från level 1).

Erik

Pom

Swashbuckler

Jag har på senare tid börjat hata prestigeklasser också, fast där finns det åtminstone lite vag rationalitet (många av dem tycker jag man ska kunn spela från level 1).
Prestigeklasshat är en sund reflex. Jag försäkrar att man kan vara hur insnöad på D&D som helst och ändå aldrig ta i de existerande prestigeklassreglerna med tång.

Nej, fram för jämlikhet mellan klasserna! Coreklasser i alla kampanjer, förenen eder! :gremgrin: