Nekromanti Jaha...

Big Marco

Läskig
Re: Neogames äger bilderna

"lavera", utfylla med utspädd färg av en enda färgton

avatarex säger anledningen, så den behöver jag inte upprepa.

Cirid

Veteran
Galleri

"En allmänyttig fråga: Varför har du inget galleri eller dylikt? Eller, tja, du hade inte det senast jag kollade."

Om inte det finns fler illustratörer som heter Michael Gullbrandson, och har bilder som också finns att beskåda i diverse eon böcker så är det nog detta du letar efter.

Gullbrandson

Veteran
Re: Galleri

Heh så du hittade min Blog. Ja det är en variant av att vara aktiv på webben men jag håller med hjälp av två goda vänner på att sätta ihop en egen site på min domän. Den kommer först och främst att vara inriktad proffesionelt med en tillhörande portfolio men även innehålla någon form av galleri som är lite mer allmänt inriktat. Det kommer även att finnas senaste nytt samt eventuellt en tutorial- sida för den som vill veta lite mer om hur jag arbetar med olika tekniker ( om nu intresse skulle finnas för det ).

För den som vill kan man ju alltid besöka mitt temporära galleri där det finns lite gammalt och nytt. Det var ett tag sedan jag uppdaterade det nu i och för sig. Det finns en del där som ni känner igen. Det är ingen direkt struktur på sidan så ni får ha överseende med att det är blandad kompott av allt från snabbare skisser till färdiga original. Allt det här kommer att ändras både innehållsmässigt samt layout- mässigt på den nya siten.

www.michaelgullbrandson.com/gallery

Gullbrandson

Veteran
Re: Motorsudd

Japp. Batteridrivna raderpennor finns att få tag på Mattons. Jag köpte min för ca 500:- tror jag att det var. Länge sedan nu.

Krille

Super Moderator
Re: Motorsudd

"Jag köpte min för ca 500:- tror jag att det var. Länge sedan nu."

Nu kostar den 427 plus moms.

Pendragon

Swashbuckler
Vuxna lösningar för vuxna män.

Äsch jag som hade sett fram emot en skoningslös konflikt, med smutskastning och ett rättighetskrig som delade rollspelssverige i två läger...
Och så går ni och beter er som folk. Jag är djupt chockad och besviken. Fortsätter det så här måste jag se över min totala brist på tiltro till mänskligheten... :gremwink:

Nej skämt åsido, som Dante med flera sa, de känns verkligen bra att ni har tagit iyu med att lösa det här på ett civiliserat sätt istället för att starta en sandlådebatalj. Det är kanske jag som borde skämmas för att jag aldrig väntat mig något sådant? :gremwink:

/Joel - som aldrig utgår från att kommer att bete sig som folk

Kherzam-Roghan

Veteran

Wow! Denna sida har jag verkligen letat efter! Men så var det ju en stund sedan jag var ute på Rollspel.nu :gremsmirk: Jag tycker att de flesta (ungefär alla) bilderna Michael gör är helt underbara! Önskar att man kunde teckna så bra... :gremfrown:

Men jag tänkte fråga om bilderna på din hemsida, innan jag börjar att göra massa dumma saker. Om man får spara bilderna på datorn. För jag tycker att vissa bilder passar som bra som bakgrunds tema till datorn!

PS Vill gärna se dig i fler Eon böcker! Keep it going!

Gullbrandson

Veteran

Ja annars hade jag aldrig lagt upp dem där om jag var rädd för att nån skulle "sno" dem. Så länge de inte används i utnyttjandesyfte så som försäljning eller nåt annat som bryter mot upphovsrättslagen så är det inget problem. Ta för dig :=)

Hjalle

Swashbuckler
Re: Gullbrandsonalver vore mumma

hömm... Personligen är jag inte helförtjust i Gullbrandson(s bilder), men jag älskade hans bilder i den gamla Alvboken. De känns helt rätt att de är grådaskiga på något vis... De är alviska. Det är bra.

-Hjalle, sen. :gremtongue: