Numbers visade sig vara en katastrof. Den kunde inte hantera hälften av de saker som fanns med i mitt exceldokument.Arfert said:Jag skulle använda Numbers. Eller Documents To Go.
Låter inte lovande inför min plan att använda Keynote + iphone4 för att visa PowerPoints i klassrummet...chrull said:Numbers visade sig vara en katastrof. Den kunde inte hantera hälften av de saker som fanns med i mitt exceldokument.Arfert said:Jag skulle använda Numbers. Eller Documents To Go.
Nåja.
Jag har ingen aning om hur många tabeller med mycket dolda fält med avancerade formler du har i din powerpoint, men har du det så kan det gå dåligt ja.Jarl said:Låter inte lovande inför min plan att använda Keynote + iphone4 för att visa PowerPoints i klassrummet...chrull said:Numbers visade sig vara en katastrof. Den kunde inte hantera hälften av de saker som fanns med i mitt exceldokument.Arfert said:Jag skulle använda Numbers. Eller Documents To Go.
Nåja.
Trist. Kanske Documents To Go fixar det bättre då. Excel är knepigt, har hart problem tom i Open Office.chrull said:Numbers visade sig vara en katastrof. Den kunde inte hantera hälften av de saker som fanns med i mitt exceldokument.Arfert said:Jag skulle använda Numbers. Eller Documents To Go.
Nåja.
Relativt få dårå...chrull said:Jag har ingen aning om hur många tabeller med mycket dolda fält med avancerade formler du har i din powerpoint, men har du det så kan det gå dåligt ja.Jarl said:Låter inte lovande inför min plan att använda Keynote + iphone4 för att visa PowerPoints i klassrummet...
Jo, det kanske är lite dyrt. Men jag har använt vanliga anki grattis länge, sà jag har inget emot att stödja utvecklaren. En annan bra sak med anki är att man kan synkronisera sina kortleckar online. Jag tycker det är enklast att lägga in nya kort pà datorn, sedan kan jag enkelt byta mellan att använda telefon eller dator.Jag har kört mycket anki förut men appen kostar ju 189 kronor, kändes magstarkt för en app. Det finns en japansk gratisversion som fungerar nästan likadant (och med samma algoritm), bara man pallar att den är lite japansk ibland. Kolla här: http://itunes.apple.com/se/app/id336083221?mt=8
Kollade runt lite och det är lite kul att Androidversionen av Anki tycks vara gratis och open source =)kefka said:Jo, det kanske är lite dyrt. Men jag har använt vanliga anki grattis länge, sà jag har inget emot att stödja utvecklaren. En annan bra sak med anki är att man kan synkronisera sina kortleckar online. Jag tycker det är enklast att lägga in nya kort pà datorn, sedan kan jag enkelt byta mellan att använda telefon eller dator.
Japp har hört det, den ska dock fortfarande vara lite buggig och med mindre funktioner än anki för Iphone. Men problemen ska mest vara om man vill lägga in ljud, bilder eller ovanliga skriftsystem. Hursomhelst har man än telefon med android tycker jag det är givet att skaffa anki när det är gratis.Kollade runt lite och det är lite kul att Androidversionen av Anki tycks vara gratis och open source =)