Nekromanti Jakten på bra appar (till iPad)

chrull

Stockholm Kartell
Arfert said:
Jag skulle använda Numbers. Eller Documents To Go.
Numbers visade sig vara en katastrof. Den kunde inte hantera hälften av de saker som fanns med i mitt exceldokument.

Nåja.

Jarl

Hero
chrull said:
Arfert said:
Numbers visade sig vara en katastrof. Den kunde inte hantera hälften av de saker som fanns med i mitt exceldokument.

Nåja.
Låter inte lovande inför min plan att använda Keynote + iphone4 för att visa PowerPoints i klassrummet...

chrull

Stockholm Kartell
Jarl said:
chrull said:
Arfert said:

Nåja.
Låter inte lovande inför min plan att använda Keynote + iphone4 för att visa PowerPoints i klassrummet...
Jag har ingen aning om hur många tabeller med mycket dolda fält med avancerade formler du har i din powerpoint, men har du det så kan det gå dåligt ja.

Arfert

Facit
chrull said:
Arfert said:

Nåja.
Trist. Kanske Documents To Go fixar det bättre då. Excel är knepigt, har hart problem tom i Open Office.

Jarl

Hero
chrull said:
Jarl said:
Jag har ingen aning om hur många tabeller med mycket dolda fält med avancerade formler du har i din powerpoint, men har du det så kan det gå dåligt ja.
Relativt få dårå...

kefka

Hero
Min favorit app är anki.

Anki är ett flashcard program med en SRS algoritm.
SRS stàr för spaced repetition system och fungerar sà att programmet kommer ihàg dina tidigare svar och automatiskt fràgar dig igen precis när du är pà väg att glömma vad du lärt dig. Perfekt för glosor och spràkinlärning eller bara inlärning av fakta iallmänhet. Den vanliga versionen av anki finns grattis att ladda ner här, bàde för linux och windows. Men med en Iphone eller Ipad kan man studera de där extra minuterna som dyker upp dà och dà under dagen.

ripperdoc

Myrmidon
Ett tips på ett bra gratis-program att läsa PDFer eller nedladdade seriefiler (CBZ, CBR, etc) är CloudReader. En doldis med mycket feature och massa utveckling.

Synkar inte direkt med Dropbox men om du har dropbox appen så är det inte svårare än att hitta albumet i Dropbox appen och välja Open with för cloudreader. Kan också synka med Bluetooth, Wifi, etc. Har inte hängt sig på stora filer där till synes bättre läsare fallit (och ja, iBooks är tokslött för stora PDFer - dessutom trist att synka via iTunes innan iCloud är klart).

kefka

Hero
Jag har kört mycket anki förut men appen kostar ju 189 kronor, kändes magstarkt för en app. Det finns en japansk gratisversion som fungerar nästan likadant (och med samma algoritm), bara man pallar att den är lite japansk ibland. Kolla här: http://itunes.apple.com/se/app/id336083221?mt=8
Jo, det kanske är lite dyrt. Men jag har använt vanliga anki grattis länge, sà jag har inget emot att stödja utvecklaren. En annan bra sak med anki är att man kan synkronisera sina kortleckar online. Jag tycker det är enklast att lägga in nya kort pà datorn, sedan kan jag enkelt byta mellan att använda telefon eller dator.

krank

Går ondskans ärenden
kefka said:
Jo, det kanske är lite dyrt. Men jag har använt vanliga anki grattis länge, sà jag har inget emot att stödja utvecklaren. En annan bra sak med anki är att man kan synkronisera sina kortleckar online. Jag tycker det är enklast att lägga in nya kort pà datorn, sedan kan jag enkelt byta mellan att använda telefon eller dator.
Kollade runt lite och det är lite kul att Androidversionen av Anki tycks vara gratis och open source =)

kefka

Hero
Kollade runt lite och det är lite kul att Androidversionen av Anki tycks vara gratis och open source =)
Japp har hört det, den ska dock fortfarande vara lite buggig och med mindre funktioner än anki för Iphone. Men problemen ska mest vara om man vill lägga in ljud, bilder eller ovanliga skriftsystem. Hursomhelst har man än telefon med android tycker jag det är givet att skaffa anki när det är gratis:).