Rickard
Urverk speldesign
Jag sitter och tittar på mitt stridssystem där man kan spendera en liten del av sitt initiativ för att obehindrat röra sig någonstans där striden utspelar sig. Men jag har ingen aning om hur jag ska göra om en fiende flyr och rollpersonerna vill fly efter, för det kommer att inträffa för eller senare. Jag vill helst inte hantera det i regler, för de regeltillämpningar som jag har testat i andra rollspel har varit så stela (men där Feng Shui har funkat bäst).
Hur ska jag tänka när det gäller hantering av jakter? Vare sig det är med transportmedel (häst, bil, repulsarfordon) eller via apostlahästarna. Det här jag sitter med är även ett fantasyrollspel, där storleks- och även snabbhetsskillnaden kan vara rätt varierande. Vad kan vara roligast att få fram vid en jakt?
/Han som kan säga att i Feng Shui så fungerar jakter precis som strider
Hur ska jag tänka när det gäller hantering av jakter? Vare sig det är med transportmedel (häst, bil, repulsarfordon) eller via apostlahästarna. Det här jag sitter med är även ett fantasyrollspel, där storleks- och även snabbhetsskillnaden kan vara rätt varierande. Vad kan vara roligast att få fram vid en jakt?
/Han som kan säga att i Feng Shui så fungerar jakter precis som strider