Nekromanti Japan i Eon

Krille

Super Moderator
"Jag undrar lite om vilket av Mundanas länder som mäst kan liknas med det gamla japan, det vill säga Samurajer, Geischor, ninjor och devärse andra exotiska miljöer."

Inget. Däremot är Skymningshem rätt influerat av östasien.

Minimoni

Homelander
Inget än så länge. Kan vara så att Tarhai eller några anfra länder långt västerut kan ha influenser från Asien. Men jag skulle nog rekomendera att på egen hand konstruera ett Japan influerat land någonstans på Mundana om du nu är sugen på att spela i ett sådant. Personligen är jag inte lika alergisk mot tanken om ett japan liknande land i Mundana som många andra tycks vara. Om du har några fina tankar om ett Mundana Japan så hör av dig via PM.

Tzimisce

storken

Warrior
Inte för att jag gillar att dra paraleller mellan Mundana och vår egen värld, men Menon-Aun har väl vissa likheter med östasien?

Gastono

Hero
Har aldrig riktigt tänkt på det men jag säger samma sak som storken.
Jag gillar inte att dra parallerler mellan mundana och vå egen värld.

Minimoni

Homelander
Tarhai är...

Ett land som ligger väster om Eumo på andra sidan ett hav. Vad havet heter har jag tyvärr glömt. Tarhai är beläget på ett sådant sätt att man lätt kan dra paraleler till japan. Köp Sjöfarare och Pirater så kan du använda sjökorten till att hitta Tarhai.

Tzimisce

Silvervarg

Warrior
Inte för att jag gillar att dra paraleller mellan Mundana och vår egen värld, men Menon-Aun har väl vissa likheter med östasien?

Det är typ kina......
Jag tycker iaf det är lik kina.... jag tror de t.o.m har en förbjuden stad.......