Egentligen var min ambition att beta av de funderingar jag har inför min resa till Japan ganska raskt, men så blev det inte. Jag blev lite derailad av hela visumfrågan… Men nu är ju den löst och jag ska börja försöka ta tag i andra frågor.
Se den ovan länkade tråden för detaljer om resan och varför jag behöver hjälp.
Så. Försäkringar. Definitivt en sån där grej jag alltid tänkt att riktiga vuxna har bra koll på, men som jag aldrig riktigt satt mig in i.
Jag tänker att jag kanske borde höra av mig till just Lärarförsäkringar och beskriva min situation och se vad de har att säga.
Se den ovan länkade tråden för detaljer om resan och varför jag behöver hjälp.
Så. Försäkringar. Definitivt en sån där grej jag alltid tänkt att riktiga vuxna har bra koll på, men som jag aldrig riktigt satt mig in i.
- Medical expenses can be very high in Japan. If the travel insurance you purchased offers sufficient coverage of treatment costs, you can receive treatment without concern.
- It is recommended to have an overseas travel insurance with travel support for hospital referrals, medical interpretation, and cashless medical service.
Jag har just nu försäkringar hos Lärarförsäkringar. Såhär står det på deras hemsida:Sjukvård är dyrt i Japan. Det är därför mycket viktigt att du tecknar en bra reseförsäkring innan avresan. Kontrollera att försäkringen täcker sjukdomsfall, olycksfall, dödsfall och hemtransport till Sverige. Ambassaden garanterar inte sjukvårdskostnader.
Jag tänker att jag kanske borde höra av mig till just Lärarförsäkringar och beskriva min situation och se vad de har att säga.
- Finns det något särskilt som är smart att se till att fråga specifikt om?
- Finns det några andra instanser jag kan eller bör höra av mig till för att fråga specifikt om försäkringar?