Nekromanti Jargien eller Asharien???

samiis

Warrior
Jag bara undrar, vilket är ert favoritland i Mundana...

Jag gillar Asharien, jag vet inte varför, kanske för alla dom höra murarna runt städerna...

De flesta borde nog gilla Jargiska Kelsardömet (som jag har för ovana att kalla Jargien, som är en provins/landskap i kejsardömet...). Men jag gillar inte det alls, vet inte alls varför, men jag gillar inte romarriket heller...

Asharien!
Asharien!

Underbara land, röd sten som blir till grus i våra ögon. Gräs som sliter sönder benen på hästarna. En rövare bakom varje buske. Chansen att hitta nåt direkt jättelivsfarligt är enorm, monster i varje stenbrott, i varje skogsdunge!

Annars...ett land där man får vara vem man vill. Ingen tvingar på dig en religion, ingen äger dig, du är fri att gå dit du vill.

Känn som ett trevligt land att äventyra i. Jag tycker om det. Särskilt mentaliteten: "de blir bara värre varje år". Att klaga är lite som att utbyta hälsningsfraser.

Mouja

Hero
Jag gillar också Asharien... men jag gillar även det Jargiska kejsardömet... Soldarn är ett väldigt skojjigt land det med, då det är mer civiliserat än -stora delar av- Asharien och endå lite litet.... jag behöver mer information om det Jargiska kejsardömet för att gilla det /images/icons/tonguea.gif

Arvid

Warrior
Asharien gillar jag för att det finns så många olika möjligheter att äventyra där, fyllt med både intriger och mer "vildmarksmöjligheter". Som land tycker jag dock att Jargien är betydligt coolare.

samiis

Warrior
Just det, Ahsarien är äventyrligare...

I Asharien måste man ju sova utomhus för att det är så glest mellan städerna. I 'jargien' kommer man ju till en stad ett par gånger i halvtimmen när man marcherar...

samiis

Warrior
Mûhad

Min första RP var en Zhan, Cuest Dann, och bodde i en by mitt i Tarkas som hette Tatooine (låter bekant). Då älskade jag Mûhad över allt annat. Rättså häftigt land egentligen, slutade noh gilla det för att jag blev SL och alla mina spelare ville bo i Asharien...

Re: Mûhad

Asharien över Jargien. Jargien har ju byråkrati, religionstvång etc etc.... Allt jag inte gillar. De flesta av mina RP har någon difus och personlig tro eller så är de agnostiker...

The_shadow

Warrior
Consaber

det verkar finnas det mesta där, alver, barbarer, riddare, magiker, adelsmän osv.
dessutom får jag det till att vara likt det medeltida england.
glömde att det finns långbågs skyttar där också. /images/icons/laugh.gif

Re: Consaber

Ja, Consaber är trevligt, men på sistone har jag börjat dras mer och mer åt Colonans håll. Där finns nästan allt bra med Consaber och nästan allt bra med Thalamur.

Kena_UBBT

Veteran
Thakalor är ju grymt med dessa små trevliga små individer som lever där.
Men även ur äventyrsynpunkt kan man hitta på en massa trevliga saker

samiis

Warrior
Re(s inte till) Consaber

Jag får Asharien att likna en ultimat blandning av England, Sverige och Frankrike på medeltiden, + en massa roliga stäpper och en massa tränsom det finns halvnakna henéaalver i. Det finns det inte i Consaber...

Fast Consaber är ju mer civiliserat och tätbefolkat, + magiker och sånt. Dom handlar bra också...

Förresten kom jag på vilket land jag gillar mest nu... <big>[color:6495ed][color:red]MELORION</font color=6495ed></big></font color=red>

Tyvärr bor inga av dem jag SLar där så jag vet inget om det, men det är lungt häftigast...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
[självsäker röst]Mitt absoluta favoritland är utan en sekuuunds tvekan Takalorr![/självsäker röst] [osäker röst]Eller kanske Consaber? Eller Tokon... eller Jargien...? Thalamur är också trevligt. Och Drunok. Och Damarien. Och Västmark.

[hjärnsläpp]AAAAAARRGGHH!!![/hjärnsläpp] [404 error] [bzzt]
[/osäker röst]

Phew... okej jag erkänner, jag kan inte bestämma mig. Det beror på vilket humör jag är på... /images/icons/smile.gif

(de länderna jag gillar minst är i alla fall västlanden)

maldino

Veteran

De flesta av mina RP har någon difus och personlig tro eller så är de agnostiker...

Var glad för det. Alla mina rps förutom ett Kragg-mongo är tokreligösa och det enda de gör när dom är ute och reser är att prata religion och försöka att omvända alla andra i gruppen till deras religion. Nu var detta inget jag personligen siktade på utan det bara blev så när de slog fram attributen. Jag ville inte ha en Mhimtroende, två Cirzafanatiker, en jordmodernpräst och en raunlänning i samma grupp. Men en ska inte klaga, det bjuds ibland på en del fina situationer när vi spelar.

Nu syftade jag på mina egna karaktärer.

En kille i min grupp (som tycker jag är en kobold men spellat denna karaktär) har en präst som är schizofren, med dubbla personligheter. Personligheterna har egna själsliga attribut (psy, vil etc) men samma styrka och rör osv. Allting tokhögt (18-20 själsligt, 15+ kroppsligt) och betydligt värre än mig.
Det dåliga är att den ena personligheten är Daakfanatiker, den andra är XINUKULTIST!!!!!!!

För mina rp (tar ett exempel på min nuvarande): En rätt kort och bred prisjägare, som är förvånandsvärt smidig, men med extrema muskler (han fick Extraordinärt Stark och Tålig!). Däremot är han rätt ful och korthugen, men en riktigt modig och viljestark person. Han är inte på något sätt exceptionellt skicklig, men bättre än vanliga soldater. Vepen och rustning är storsvärd, ringbrynja och plåthandskar. Ingen hjälm, inga benskydd. Han är Cragantroende. Mest dock i form av korta uppriktiga böner till denna krigets gud.
Han har inte nån Qadosh, inga heliga vapen, inget magiskt, inga magiska färdigheter.
Dock en intressant personlighet som jag gillar att spela.

Sabelkatten

Swordsman

Asharien över Jargien. Jargien har ju byråkrati, religionstvång etc etc.... Allt jag inte gillar. De flesta av mina RP har någon difus och personlig tro eller så är de agnostiker...

Det är ju det som är så underbart med Jargien. Ta sig igenom all byråkrati så att man kan behålla sina vapen, att lyckas hemlighålla sin riktiga tro och att inte bli avslöjad som magiker av inkvisitionen.../images/icons/witch.gif

/Henrik