Nekromanti Jargien

Vicotnik

Den onde
Staff member
Är det någon som vet när Modulen om Jargien kommer ut?
Samt är det någon som ännu har börjat skriva på den och i så fall vem?

Honken

Hero
Vad jag förstår så verkar den halka längre och längre ner i prioritetslistan. Fast det är väl kanske den känsla jag får. :gremfrown:

/Honken - som planerar en kampanj i Jargien.

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Jargien + Kejsare Jargus

Den är mycket efterlängtad... Känns faktiskt som en viktig modul för Jargien är ju tillsammans med Cirefalierna och Consaber de viktigaste och mäktigaste staterna.
Det finns många frågor om Jargien som exempelvis Kejsare Jargus som verkar var minst sagt speciell efter man har läst presentationen i Geografica Mundana

Jaggernaut

Hero
Kejsare Jargus [SPOILER]

exempelvis Kejsare Jargus som verkar var minst sagt speciell efter man har läst presentationen i Geografica Mundana

Läs i L&H så får du veta lite mer, bl.a hans riktiga namn :gremtongue:

Helmgast
Releaseplanen

Hade det varit meningen att alla skulle veta så skulle författaren Carl Johan Ström lagt upp ett datum på Neohemsidan. Den kommer antagligen inte ut iår, mer rimligt år 2006 med fyra moduler per år-teorin.

FAQ om Eon-forumet. Jag får väl be nån admin att nåla en tråd högst upp.

Honken

Hero

Den är mycket efterlängtad... Känns faktiskt som en viktig modul för Jargien är ju tillsammans med Cirefalierna och Consaber de viktigaste och mäktigaste staterna.

Jag håller med. Jag är jätte intresserad av Jargien, men jag tror många drar sig från att spela i Jargien för att landet är väldigt lågmagisk, och att det finns så väldigt lite av de andra raserna.

/Honken

Vicotnik

Den onde
Staff member

Det är en av fördelarna jag ser med jargien, då både magiker, alver och tiraker måste tänka sig för så dom inte avslöjar sig för inkvisationen då dom lär bli brända på bål illa kvickt men även för den vanliga männiksakn då muttor är ett lätt sätt att få tung banden att losna.
Har dock för mig att dvärgar finns som minoritet och då främst som hantverkare så dom behöver inte vara lika paranoida..

Kenzui

Warrior

Jag är inte alls sugen på Jargien, beror nog på att jag hatar allt med landet at göra, i princip. Därimot skulle en landsmodul jag vill ha vara, antigen Ebhron eller Menon-aun. För dom känner man ju inte till så bra.

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Kejsare Jargus [SPOILER]

Tackar för det... Så blir det när man inte tittar i sina moduler... Ursäkta för inlägget