Re: Jag är bättre än du,, Jag har aldrig fel,, osv
Jag är bättre än du,, Jag har aldrig fel,, osv
Finns det idioter som säger i våran värd de sällan någon uppmärksamhet och folk börjar snart ogilla dom.
MEN Ibland händer det dock att de är extremt övertygande har karisma och lyckas få både makt och dyrkande följeslagare.
Sådana personer kan bli stora ledare som John F Kennedy, Eller fruktade maktgalningar som A Hitler eller som Mr L. Ron Hubbard som uppfan Scientolog kyrkan.. ( girig galning han sa några år innan han skapade kyrkan att OM man vill bli riktig rik borde man skapa sin egen religion, )
Hur som helst bland religösa är sådana karismatiska ledare vanliga och deras följeslagare liter ofta blint på vad de gör när de gör det att ifråga sätta något dom gör ÄR att synda.
Och en bra kyrko riddare är en duktig liten SS soldat lyder blint..
Hur som helst VEM säger att de är få präster som gör det ?
De kan ha byggt upp en kultur inom kyrkan och riddar väsendet som säger att endast Teotropi får användas av lekmän inom kyrkan när personer har klättrat NOG högt upp inom hirarin så kan han få börja lära sig andra filament under förevändningen att han är välsignad och okoruper bar för magins onska..
Och i sådana fall är det ju inte magi han har av DAAK själv fått tillstånd att använda de gudoliga krafterna på mer än ett sätt..
Livet är en gåta utan enkla svar.