Nekromanti Jargien

Sir Foilan

Hero
"varför är dom så surta i jargien och varför är magi olagligt där"

Är dom sura, eller vad är det du försöker säga?
Ang. magi så är det förbjudet för att Daak tycker inte om magi (om inte han utövar den själv naturligtvis). Dessutom är det ju naturligtvis så att makthavarna (männen bakom Kejsare Jargus) i Jargien själva är magiker och de vill ju inte ha en magikunnig opposition.

/Sir Foilan

Happypuppie

Veteran
Vill vara...

Me om man e en liten magiker rå??? /images/icons/crazy.gif
Snälla... /images/icons/crazy.gif

Lucky up

Sir Foilan

Hero
Nixpix

"Me om man e en liten magiker rå???
Snälla..."

Nepp, går inte för sig (inte inom lagens ramar iaf/images/icons/wink.gif).

/Sir Foilan

Dessutom är det ju naturligtvis så att makthavarna (männen bakom Kejsare Jargus) i Jargien själva är magiker och de vill ju inte ha en magikunnig opposition.

Herr folie, eftersom prästerskapet kan känna magi med sin libara så är nog de där magikerna dömda. Jag själv tycker att det är fruktansvärt dumt att göra så att man själv (om man blir upptäckt) kan bli bränd på bål. Jag tror att prästeskapet och adeln slåss om makten men det finns nog defenitivt inte några magiker med i spelet.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Sir Foilan

Hero
"Herr folie, eftersom prästerskapet kan känna magi med sin libara så är nog de där magikerna dömda"

Vad är det som säger att inte prästerna är magikerna.

Sen vill jag bara påpeka att det är Foilan och inget annat /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

Azagthoth

Myrmidon
Re: Vill vara...

Det är väl egentligen inget större problem. Bara för att någonting är förbjudet enligt lag så betyder ju inte det att det absolut inte finns några sådana utövare. Jag menar, all brottslighet är ju förbjuden, men det finns ju väldigt många brottslingar. Bara för att det är förbjudet att råna banker betyder det ju inte att det aldrig sker.

/Azagthoth

hatten

Swashbuckler
Den bästa av förklädnader en magiker kan ha i Jargien ÄR som präst det är DOM som pekar ut VEM som är magiker och ""OND"" och med tanke på HUR mäktig en magiker ÄR i Eon så tvivlar jag på att magiker INTE finns i jargien under ett eller annat dolt täcknamn..
Antagligen lever de gömt bland folket eller så lever de öppet som präster ( Nä jag använder inte magi jag använder Cermonier som Daak lånar styrka till ) sen kan det finnas som Kejsare och eller som hans rådgivare..
Det finns en stor orsak till att makthavare vill beskydda magiker därför att en magiker kan göra besvärjelser som gör att man kan leva längre än normalt.
ERGO allt går att köpa för pengar. frågan är bara HUR dyrt det blir...
Besvärarens liv är i livsfara.. *2 till *100

Livet är en gåta utan enkla svar.

Greger

Veteran
Tänk då alla präster som inte är magiker men som kan känna av magi med hjälp av sin libara (för att citera silversurfan) skulle inte dom då säga till stora stygga tempelriddaren att "prästen" håller på med magi? /images/icons/smile.gif

Jargien är för övrigt tuffast. /images/icons/smile.gif

Ironi mina vänner, ironi.

hatten

Swashbuckler
Re: Jag är bättre än du,, Jag har aldrig fel,, osv

Jag är bättre än du,, Jag har aldrig fel,, osv
Finns det idioter som säger i våran värd de sällan någon uppmärksamhet och folk börjar snart ogilla dom.

MEN Ibland händer det dock att de är extremt övertygande har karisma och lyckas få både makt och dyrkande följeslagare.
Sådana personer kan bli stora ledare som John F Kennedy, Eller fruktade maktgalningar som A Hitler eller som Mr L. Ron Hubbard som uppfan Scientolog kyrkan.. ( girig galning han sa några år innan han skapade kyrkan att OM man vill bli riktig rik borde man skapa sin egen religion, )

Hur som helst bland religösa är sådana karismatiska ledare vanliga och deras följeslagare liter ofta blint på vad de gör när de gör det att ifråga sätta något dom gör ÄR att synda.
Och en bra kyrko riddare är en duktig liten SS soldat lyder blint..

Hur som helst VEM säger att de är få präster som gör det ?
De kan ha byggt upp en kultur inom kyrkan och riddar väsendet som säger att endast Teotropi får användas av lekmän inom kyrkan när personer har klättrat NOG högt upp inom hirarin så kan han få börja lära sig andra filament under förevändningen att han är välsignad och okoruper bar för magins onska..
Och i sådana fall är det ju inte magi han har av DAAK själv fått tillstånd att använda de gudoliga krafterna på mer än ett sätt..

Livet är en gåta utan enkla svar.