Nekromanti Jargiska kjesardömet?

Xèrion

Veteran
vad är det för fel på jargien...? och vad menar du med deras metoder...jargien är ett land som det ofta såg ut i det kristna europa under medeltiden...om du bara kollar igenom allt noga hittar du värkligen lätt många roliga äventyrs uppslag...

AnVili

Warrior
[color:\\"#FF9999\\"] Man borde ena alla länder och krossa Jargiendom är för äckliga [/color]

Silvervarg

Warrior
Hmm, det man inte gillar tar man bort. Gillar man inte jargien så är det bara ta bort det och fylla deras lucka själv. Det finns inget som säger att ni måste ha med jarigen.
Sedan tycker jag trodden borde låsas då den inte är en vettig eller uppmuntrar till vettig diskution.

Silvervarg ger en lösning på problemet

Slarn

Excentriker
Äh, jag tycker att ni kan ta med er EREDON och skapa ett eget forum eller nåt, och sen diskutera seriösa topics här.
Sen kan ni ju bjuda in Aralion Ravathon om ni vill ha lite opposition.
Håller annars med Duddmannen...

Varför?

Ditt inlägg var ett typiskt "forumet_inte_gilla"-inlägg. Det tillför helt enkelt inte något vettigt. Jag rekommenderar att du läser FAQ, och att du tänker dig för innan du startar en liknande tråd nästa gång. Då detta var ett av dina första inlägg på forumet så kommer ingen att bli sur på dig, men fortsätter du med liknande stil lär du varnad, och slutligen bannad.

Varför vill du egentligen ta bort Jargien? Tycker du inte att det korrupta samhället ger upphov till jättemånga äventyrsupplag? När du besvarat denna fråga kommer du definivt att få mer seriösa svar.

Lås inte, låt stå!

Mvh Victor Palm

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Oi! hörrö

Sluta genast upp med personangrepp och eventuella otrevligheter ty annars blir trollet gramse.

/Naug, troll

GrottrolletNaug

Swashbuckler
För att föra lite diskussion till tråden.

Ebhron och Jargien är på tok för långt ifrån varandra för att föra krig. De är till och med så långt bort ifrån varandra så att de knappt har diplomatiska relationer.

Helt ärligt. De är långt bort ifrån varandra att de inte ens behöver bry sig.

Men låt oss pondera att de skulle göra det. Låt oss anta att de bryr sig. Ebhrons styrande råd blir alla kollektivt galna, det blir uppror i Jargien och kejsaren avsätts, aboraten trollar upp otroliga resurser och förklarar krig på alla, stora horder av utomjordingar äter upp all ost, folk gillar faktiskt Voyager eller för att spelledaren bara vill det. Av någon anledning så ska länderna bråka.
Hur bråkar dom då?

Man kan ju börja med att glömma armén.
Flottan är en idé, men de är på tok för långt bort för att det ska bli några regelrätta strider. Jargien har ändå inte så mycket flotta att besegra. Och för att ta ett land måste man ändå besegra arméen.

Handelskrig är mycket troligt. Jargien handlar ändå tämligen mycket till havs. Diplomatiskt krig om handelssanktioner, krigsallianser, fan och hans moster skulle troligtvis bryta ut. Här har Jargien mest att förlora, för Ebhron är ett tämligen isolerat land medan Jargien ligger mitt i smeten, omringat av potentiella fiender.

Sabotage, spionverksamhet och terrorism skulle kunna vara en tanke. I funktion av att vara mäktig magikrati så kan man säkert skicka iväg en "självmordsbombare" med någon extrem sorts engångsförtrollning. Stadsbrand i Daval är mindre populärt har jag hört :gremwink:

Vad tror ni andra?

/Naug, försöker andas lite liv i tråden

Ceram

Hero
Varför allt detta hat?

Detta är snarare det tionde än det första hatajargien eller hurdödarmanjargien inlägg jag ser även om jag inte hängt på forumet så jättelänge. De flesta är skrivna av folk med under 10 inlägg. Varför hatar så många forumn00bs Jargien? Jag ycker det är ett intressant land även om det inte är min favorit...

Minimoni

Homelander
Ja! Byt ut Jargien som ett sött land utan några som helst konflikter där alla går omkring på moln och ger alla andra söta länder små gåvor inslagna i färgglada paket. :gremtongue:

Tzimisce som försöker förklara att alla rollspel behöver motsättningar

Ceram

Hero
ja färgglada paket! [ant]

Men inte i Mundana tack. Däremot skulle jag gärna vilja ha ett barbapappa rollspel...