Nekromanti Jarla = Eonstäming?

J_oelson

Veteran
efter att hört både de ena och andra om Jarla, så bestämde jag mig för att köpa den..

illustrationerna var väl i det sämsta laget, men de visade hela tiden va de skrev om så de va ju rätt bra..

men ja kunde inte undgå att få känn på den eon stämning man fick första gången man öppnade boken.. Tycker det var en superb modul!

Att äventyret e så i-sär-skrivet är bara roligt, då kan man slänga in sitt egna stuff!

dream

Hero
Jag är böjd att hålla med dig. Jarlamodulen må vara bristfällig i mångt och mycket, men den instiftar en viss stämning i spelvärlden, vilket jag tror var extra viktigt när den kom. Då fanns ju Munana endast beskrivet på några sidor i grundboken om jag minns rätt, eller möjligen fanns också Mundana ute. Men Mundana målar ju med den stora penslen medan Jarla går in i finliret, så i vilket fall behövdes det en modul om en specifik plats vid det tillfället.

Sen kanske man kunde gjort en hel del saker bättre, men till modulens fördelar hör helt klart:
* kartorna (över t.ex. värdshus och liknande, färgkartan kunde man klarat sig utan tror jag)
* persongalleriet

Så det så. :gremwink:

Arvid

Warrior
färgkartan kunde man klarat sig utan tror jag

Vad hör jag!?
Färgkartan är ju den viktigaste kartan i hela boken (nå, att den är i färg spelar väl mindra roll). Tycker att det blir betydligt bättre att rollspela i Jarla då man har en sådan detaljerad karta. Jag skulle nästan (inte riktigt) likna det med vikten av att ha en detaljerad karta över ett land rollpersonerna är i.

Magnus L

Hero
Håller med dig...

Jag vet inte hur länge vi spelade i jarla efter det att gruppen klarat äventyret men de var ett bra tag.

Det är som du säger riktig Eon-stämning, beskrivningarna av krogarna, framförallt Misslekrogen och dess problem gillar jag :gremwink:

En annan sak som är bra är SLP-delen, varför är det inte så i de andra äventyren?

Vi gillade staden så mycket att det slutade med vi förlade börjar på vår egna trilogi/kampanj (Nattens Ängel) där...