Nekromanti Jarla!

miniHulan

Veteran
Jag har fått boken Jarla av min bror i present, har nu läst igenom den o kan den nogorlunda bra....och nu undrar jag om det är nån som har kört det äventyret!?

som SL: var det bra? flöt det ok? fick du improvisera mycket?

som spelare: var det kul? var det intressant?

SL: Det gick åt helvete. Jag trodde också att det var ett bra äventyr men när jag väl skulle spela det så dog alla spelarna av massa lönnmördare.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Primas Antonio

Veteran
Jag har spelledit det, alla rollpersoner dog. Det var Skråets fel. Lönnmördarnas antal bör således decimeras KRAFTIGT för att äventyret skall fungera.

/Antonio

Sir Foilan

Hero
"som spelare"

Det var ett av de roligaste "äventyren" jag spelat. Vi klarade av det ganska galant faktiskt, även fast ingen utav oss var särskilt bra på att slåss. Mycket intiger och mutor. Och vad dom andra har erfarit, eftersom dom har dött av en massa lönnmördare, vet jag inte. Men det var lite knepigt vid ett par tillfällen. De andra kanske inte vet att man bör fly vid vissa tillfällen. /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

De bara vägrade! Dvärgen visste ju inte ens vad begreppet betyder! Lyssnade spelarna på ryktena? Klart dom inte gjorde. Efter halva äventyret så frågade en spelare varför folk jagade dem och vad gjorde de i jarla! AAAARRGGHHH!

Jag lämnade den gruppen för ett tag sedan och nu vill den nya gruppen spela äventyret, men jag är tveksam. Tänk om de dumma spelarna inte tänker nu heller?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Sir Foilan

Hero
"Jag lämnade den gruppen för ett tag sedan och nu vill den nya gruppen spela äventyret, men jag är tveksam. Tänk om de dumma spelarna inte tänker nu heller?"

Jag tycker det är värt ett försök, äventyret har potential att bli riktigt kul och spännande. Och om inte annat, så kör det igen för att se om det verkligen var spelarna det var fel på! /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan