Nekromanti Jeremiah (TV-serien)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Snabbt svar: Ja, det tycker jag.

Överlag skulle jag säga att det är en rätt stämningsfull serie med lite coola idéer.

PAX

Jordisk Äventyrare
Ja. Tyvärr lades den ner för tidigt. Walking Dead är väl den enda apokalyptiska serie som klarat sig förbi tre säsonger.

Mongoose gav ut ett D20 rollspel baserat på serien, som i sin tur är baserat på en tecknad serie.

Organ

Out of time, out of mind
Hur väl har de följt förlagan? (Jag har förstått att de gjort den oförlåtliga ändringen att ta ifrån Kurdy hans stålhjälm. ;) )

Staffan

Myrmidon
Organ;n132890 said:
Hur väl har de följt förlagan? (Jag har förstått att de gjort den oförlåtliga ändringen att ta ifrån Kurdy hans stålhjälm. ;) )
I princip inte alls, förutom att huvudpersonerna heter Jeremiah och Kurdy. Annan apokalyps, andra plots, o s v.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Staffan;n132907 said:
I princip inte alls, förutom att huvudpersonerna heter Jeremiah och Kurdy. Annan apokalyps, andra plots, o s v.
Jupp. Har inte läst så mycket av serietidningen än, men jag skulle säga att det är två helt olika saker som inte har med varandra att göra annat än att två namn lånades in.

Troberg

Sinister eater
Jag skulle säga att man bevarat stämningen och känslan i originalet, men ändrat i stort sett allt annat.

Dock, klart sevärd.

Organ

Out of time, out of mind
Nu har jag sett ett par avsnitt. Hittills har det i alla fall varit tillräckligt bra för att jag ska fortsätta.