Vilket är intressant eftersom den första bilden var till figurspelet Confrontation från Rackham.Håller med. Ser ut som Trudvang-folk på samuraj-lajv.
Vilket är intressant eftersom den första bilden var till figurspelet Confrontation från Rackham.Håller med. Ser ut som Trudvang-folk på samuraj-lajv.
Jag är inte med på ditt resonemang, vad har det att göra med vilken association bilderna ger?Vilket är intressant eftersom den första bilden var till figurspelet Confrontation från Rackham.
Att du tänkte att det var trudvagnfolk, när den ena bilden är från en helt annan spelvärld.Jag är inte med på ditt resonemang, vad har det att göra med vilken association bilderna ger?
Ja, och bilden från den andra spelvärlden ser ut som Trudvang-folk på samurajlajv. Det var min poäng. Jag förstår fortfarande inte?Att du tänkte att det var trudvagnfolk, när den ena bilden är från en helt annan spelvärld.
Du citerar som en del av din kommentar ett inlägg som i sin tur citerade båda bilderna, vilket gör att om din poäng var att referera till bara en av bilderna försvinner eftersom du inte gör någon referenser till att det bara är den nedre bilden du tänker på.Ja, och bilden från den andra spelvärlden ser ut som Trudvang-folk på samurajlajv. Det var min poäng. Jag förstår fortfarande inte?
Jag ber om ursäkt, men jag förstår inte ett ord av vad du säger? Du länkar två bilder som Bonner gjort, jag säger jag tycker att bilderna ser ut som Trudvang-folk på samurajlajv. Vad i det är så svårt att förstå?Du citerar som en del av din kommentar ett inlägg som i sin tur citerade båda bilderna, vilket gör att om din poäng var att referera till bara en av bilderna försvinner eftersom du inte gör någon referenser till att det bara är den nedre bilden du tänker på.
Okej, jag missförstod vist när jag trodde att jag missförstod att du bara talade om den ena bilden, den från Riotminds. Men att återgå till din ursprungliga fråga (tror jag) så hade jag inget resonemang, bara att jag fan det intressant att du ansåg att bilderna såg "som Trudvang-folk på samuraj-lajv" då den en inte ens hade något med Riotmind att göra utan var från franska figurspelet Confrontation.Jag ber om ursäkt, men jag förstår inte ett ord av vad du säger? Du länkar två bilder som Bonner gjort, jag säger jag tycker att bilderna ser ut som Trudvang-folk på samurajlajv. Vad i det är så svårt att förstå?
Det kallas associationMen att återgå till din ursprungliga fråga (tror jag) så hade jag inget resonemang, bara att jag fan det intressant att du ansåg att bilderna såg "som Trudvang-folk på samuraj-lajv" då den en inte ens hade något med Riotmind att göra utan var från franska figurspelet Confrontation.
Men det är väl Paul Bonner som ritat/målat i båda fallen, så det är ju enkelt att göra en sådan association.då den en inte ens hade något med Riotmind att göra utan var från franska figurspelet Confrontation.
Är det här en tidig teaser?Måste säga att nya Shogun fått mig att tänka rätt mycket på hur ett nytt [Jih-Pun] hade kunnat se ut i Ereb Altor.
Haha, nej... Eller?Är det här en tidig teaser?
Hade ju varit asgrymt!Haha, nej... Eller?
via The Octogenarian Who Took on the Shoguns | History| Smithsonian MagazineOckså, medeltida Japan var ju inte någon monokultur utan du hade ju Ainufolket i norr o Okinawa i söder* (o möjligen fler jag inte kände till), det borde finnas någon typ av blinkning till det, men bör man bara ha fantasy versioner av medeltida Hokkaido o Okinawa (vilket känns lite mer problematiskt än bara fantasy Japan) eller skapa något annat?
* inkorporerades i Japan först under andra hälften av 1800-talet
Eh, måste erkänna att det känns från min sida som det är bara enkelt om man inte har tagit in mer av Bonners utbud, karl har arbetat för en massa IP:n även om baserat på kommentarer från folk här på forumet känns det som de flesta bara tagit in hans Trudvagn arbeten.Men det är väl Paul Bonner som ritat i båda fallen, så det är ju enkelt att göra en sådan association.
Jag fattar inte vad du är igång på. Bonner har en väldigt distinkt stil, har man mest tagit del av hans Trudvang-material, ser en bild från ett annat IP med liknande stil fast med samurajtema är det väl inte så konstigt att tänka ”Det ser ut som Trudvang-snubbar på samurajlajv”. Hade Herge tecknat en Batman-historia med sin Tintin-stil hade jag tänkt ”Det påminner om Tintin” och om någon då hade sagt ”Men det ÄR ju inte Tintin!” så hade de missat poängen med min kommentar.Eh, måste erkänna att det känns från min sida som det är bara enkelt om man inte har tagit in mer av Bonners utbud, karl har arbetat för en massa IP:n även om baserat på kommentarer från folk här på forumet känns det som de flesta bara tagit in hans Trudvagn arbeten.