Nekromanti Jobb?

Eon2

Veteran
När jag spelar eon med minna kompisar så säger vissa att dom går till jobbet kan man göra det eller?

D.L

Eon2

Veteran
Re: Jobb? till Bela

Hur gör man då. Hittar man på en historia t ex Min kompis rollperson är en ämbetsman eller nåt ska jag då hitta på att det finns brev till honom som han kan godkäna eller avslå? eller liknande

D.L

Sodivra

Champion
Jobbelijobb

Du väljer väl yrke i början va? Skriv lite bakgrund och så.. Färdigt!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Bela

Warrior
Re: Jobbelijobb

"Skriv lite bakgrund och så.. Färdigt!"

Instämmer. Är RPn ämbetsman låt honom upptäcka en mutskandal, är han värdshusvärd låt en resenär lämna ett brev (som fler vill åt) till honom att hålla för en vän. Låt inte ett arbete komma ivägen för lite hederligt äventyrande.

Bela

Edgar

Warrior
Re: Jobbelijobb

Exakt- det går att hitta på massa roliga fylla-ut-tiden-scenarion till dom flästa jobb. Ex:
En som jobbar på ett bibliotek (eller vad man nu skall kalla det) får en förfrågan på en bok som det visar sig har varit utlånad i flera år, rpn skall naturligtvis hämta tillbka boken men då är den som lånade boken död sedan en tid tillbaka och hans dödsbo uppdelat mellans hans släktingar. Och eftersom det är det sisata exemplaret av den boken behövs den i biblioteket. Rpn kan flänga runt i staden ett bra tag letandes efter boken.

Edgar - Spelar inte Eon...