Hej, jag undrar vad för rollpersoner ni föredrar?
Hjältar med überstats som skall rädda världen från undergång och slaktar drakar med två hugg av sina perverst stora magiska svärd?
Eller mer föredrar ni mer "normala" karaktärer, bönder, handelsmän, misslyckade prisjägare och så vidare?
Jag brukar skriva ganska "down-to-earth" äventyr, där strid verkligen är dödligt, och man bör verkligen akta sig för att bli skadad... En av spelarna i min grupp håller inte riktigt med, han vill hellre ha det översta alternativet, och envisas med att skapa löjligt kraftiga karaktärer! Han tjatade och tjatade (han kan bli väldigt övertgande.../images/icons/sick.gif) och la inte av förrän han fick skapa ett spelbart Odjur (Monster-Och-Varelser boken) med STY 28 osv.
Jag bara undrar, är det inte jäkligt tråkigt att spela med sådana kraftiga karaktärer? (I Neotech, som vi också spelar, köper han alltid cybernetiska muskler så han får STY 36...)
Några förslag annars hur man kan lösa problemet med alltför feta karaktärer?
Hjältar med überstats som skall rädda världen från undergång och slaktar drakar med två hugg av sina perverst stora magiska svärd?
Eller mer föredrar ni mer "normala" karaktärer, bönder, handelsmän, misslyckade prisjägare och så vidare?
Jag brukar skriva ganska "down-to-earth" äventyr, där strid verkligen är dödligt, och man bör verkligen akta sig för att bli skadad... En av spelarna i min grupp håller inte riktigt med, han vill hellre ha det översta alternativet, och envisas med att skapa löjligt kraftiga karaktärer! Han tjatade och tjatade (han kan bli väldigt övertgande.../images/icons/sick.gif) och la inte av förrän han fick skapa ett spelbart Odjur (Monster-Och-Varelser boken) med STY 28 osv.
Jag bara undrar, är det inte jäkligt tråkigt att spela med sådana kraftiga karaktärer? (I Neotech, som vi också spelar, köper han alltid cybernetiska muskler så han får STY 36...)
Några förslag annars hur man kan lösa problemet med alltför feta karaktärer?