Nekromanti Jobbintervju

Storuggla

Champion
Hej, jag ska på arbetsintervju om... en timme och tjugiofem minuter, enligt min dators klocka. Önska mig lycka till!

Storuggla, no honking this time

MrG

Swashbuckler
*håller tummarna* NT

-Gunnar (väntar bara ut tid på gamla jobbet efter lyckade intervjuer själv)

NilsK

Ligist
Lycka till. Får man fråga vad det är för jobb?

Jag är ex. tutf också nämligen, lite intressant.

Storuggla

Champion
Nä, bara ett. Men jag vill vara 100% på att jag har ett jobb att gå till innan jag avslutar mitt nuvarande. Jag vill inte bli akassehjon, se.

Storuggla, fattigstugeruckare

Storuggla

Champion
Kryptooperatör. Det du!

"Jag är ex. tutf också nämligen, lite intressant."

Åfan? Ettan? Tvåan? Trean?

Storuggla, ställverksmarodör

NilsK

Ligist
En tutfs memoarer

Ojdå, lät inte så dumt.

Trean (väl?, det var några år sen nu...) med bas i Västra Skogen.

Världens lugnaste linje, 95% under jord, alltså totalt mörker 95% av arbetsdan. Och ingen radiotrafik whatsoever, allt bara funkade! Skittrist.

Som jag längtade efter att köra på ettan och tvåan, bland grönskan och solskenet. Fast å andra sidan där pajade allt hela tiden.

Men det här var innan de nya vagnarna, körde bara gamla c12:or.

Ah, the memories.

Storuggla

Champion
Re: En tutfs memoarer

"Trean (väl?, det var några år sen nu...) med bas i Västra Skogen.

Världens lugnaste linje, 95% under jord, alltså totalt mörker 95% av arbetsdan. Och ingen radiotrafik whatsoever, allt bara funkade! Skittrist."

Jo tack, jag åkte mellanhytt på trean en gång och det var helt dött på radion. Förutom när TLC ropade upp ett tåg och frågade varför han var två minuter sen. Där insåg jag skillnaden mellan ettan och trean. På ettan skulle TLC ropa upp och berömma dig för att du bara var två minuter sen, snarare...

Storuggla, vi är uppe i sexsiffriga anställningsnummer nu

Storuggla

Champion
Tyvärr, jag fick just ett samtal där det förklarades att jag var, av de fem som kallats på intervju, en av de två som var kvar som de funderade på. Den andre var en kille som arbetat hos dem förut. Så där gick mina chanser ner i slasken. Tyvärr, det verkade vara ett redigt kul jobb.

Storuggla, tröstäter

Big Marco

Läskig
Döda din rival. Inte nog med att du får jobbet, ditt liv blir spännande och du får puls i vardagen. Varje polisbil blir en hjärtinfarkt och varje sekund går åt för att vara paranoid över att du har gömt det luttäckta liket säkert.

Troberg

Sinister eater
Tyvärr, jag fick just ett samtal där det förklarades att jag var, av de fem som kallats på intervju, en av de två som var kvar som de funderade på. Den andre var en kille som arbetat hos dem förut. Så där gick mina chanser ner i slasken. Tyvärr, det verkade vara ett redigt kul jobb.
Det är inte nödvändigtvis kört. Det finns säkert en anledning till att han slutade hos dem, och det finns en skaplig chans att den inte räknas på hans plussida...