NYHET Jonas Elimää har gått bort

Rickard

Urverk speldesign
Konventsgeneral på Lincon under 90-talet, startade Löken med sin kompis och hade säkerligen ett finger med i att skapa piassava.

Körde Norrköpings brädspelscafé under sista åren.

Det var han som introducerade mig till rollspel där han körde solospelet till Drakar och demoner, datorspel när han programmerade Sinclair QL, Blood Bowl (1ED), Magic och många andra spel. Det var hans teaterpedagogikböcker som jag slukade en sommar. Många insikter i rollspelande har jag fått från honom. Varje gång jag nämner improv och "hålla i pinnen"/initiativ så är det tack vare honom.

Magnus Widqvist

Cap'n Coffee
Fruktansvärt trist. Jag lärde känna honom på tidigt 90-tal och vi var fruktansvärt olika. Men vi hittade gemenskap i den här fantastiska hobbyn. Ibland blev vi jävligt irriterade på varandra, men vi blev aldrig osams. I och med att jag drog mig bort från hobbyn 2005-2017 så gled vi ifrån varandra - delvis, men vi var kompisar på Facebook. (jag kommer inte ihåg vem av oss som frågade den andre om vi skulle hooka up på FB). Jag kommer att sakna honom. Ingen av oss blir yngre, och vi i den äldre generationen ser tyvärr alltmer ofta hur vänner och bekanta faller bort. Ta hand om er, och varandra.

Dimfrost

Special Circumstances
Nej, vad tråkigt. Jag har inte snackat med Jonas på många år men jag minns att han alltid var glad och uppiggande när man stötte på honom i olika konventssammanhang och annat. Jag beklagar sorgen.

Rickard

Urverk speldesign
Vi hade väldigt liknande humor: