Nekromanti Jorden Runt på 80 Dagar – Disney Style!

Storuggla

Champion
The Trailer.
Okej, ja gminns inte att Fogg var en uppfinnare. Eller att de åkte över land hela tiden (vilket verkar udda om man vill komma fram snabbt). Och jag vill minnas att Indien var viktigt, men det skippar de nu. Fast nu är hans betjänt... Jackie Chan. Äh, det kanske kan bli en kul rulle ändå?

Storuggla, Arnold som bigamist? :gremblush:

Cybot

Mest spelbar
Yuck, Och disney genomför ännu en litterär våldtäkt på en klassisk bok..

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
...och det går alldeles utmärkt att låta bli att se den även denna gång.

Cybot

Mest spelbar
...jag kan ju inte gå runt och dissa en film utan att ha sett den, även om möjligheten finns att det blir lika roligt som att få pekpinnar genom ögonbrynen.

Från trailern så är dock intrycket att de har sabbat en grymt bra historia till fördel för effekter och hongkong fighting.

Dilandau

Myrmidon
Re: Jorden Runt på 80 Dagar ? Disney Style!

Också förvandlar de en public domain-bok till en film som blir så nedtyngd av copyright och trademarks att man knappt kan använda usprungsboken utan att riskera att bli stämd av disney.

Johan K

Gammal & dryg
Ok, den här verkar sevärt ju !!

Oj !!
Den här filmen blev man ju direkt sugen på att se på ju !
Verkar ju inehålla min typ av humor... :gremgrin:

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Jorden Runt på 80 Dagar – Disney Style!

Tja, det finns ju hjulångare, luftballonger, skumma vapen och skummare uppfinnare. Då kan det ju inte vara helt fel i alla fall. Det skulle inte förvåna mig om den åtminstone blir bättre än League of Extraordinary Gentlemen, åtminstone. Å andra sidan har jag för mig att den trailern var väldigt häftig...

/Dimfrost

DODswe4

Hero
League trillern var häftig. Filmen var oxå häftig vissa delar men det var en konstig historia.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Jorden Runt på 80 Dagar – Disney Style!

Ja, visst fanns det guldkorn i LoEG, som till exempel i stort sett hela biten i London, lite av Nautilus, samt en del av början i Afrika. I mitt tycke drunknade dessa dock i hemskheterna som till exempel hela Venedig-episoden, som var katastrofalt dålig. Läs serien istället, den är mycket bättre (även om jag personligen inte gillar Kevin O'Neills teckningsstil. Jag läser hellre Hellboy för tillfället).

/Dimfrost