Nekromanti Jordens Befolkning

Akan

Veteran
Har ni på forumet någon koll på hu många invånare det finns i världen år 2059. Tror inte att det står i regelboken.

Akan

Johan K

Gammal & dryg
Kan man inte..

Kan man inte gör som så här att man utgår från hur många personer som bor på jorden idag. Sen så modifierar man lite med de siffrorna och räknar ut det så att det passar in i N2:s värld.
Låter det som en bra grej ??

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

seinet

Swashbuckler
Re: Kan man inte..

Hmm... jo, med variabler som befolkningsökning per år och liknande...

Vem vet, det kanske kommer en jättehemsk epedemi som utplånar större delen av befolkningen på södra halvklotet (förutom Australien p.g.a. dess isolering)... då kommer större delen av tredje världen försvinna (i alla fall i Afrika och Sydamerika), vilken kommer att öka välfärden i I-länderna som därmed inte behöver ge lika mycket bistånd ner "dit" och så kanske det blir kolonier där nere igen...

fast detta vara ju bara en tanke då...

/Seinet Wintermute - Trött, svettig, ångest för han inte klarar övningstentorna inför omtentan, har ingen mjölk hemma, har ingen cola hemma men har en halv rulle Frukt-mentos och en halv påse chips... /images/icons/smile.gif

Robban

Hero
Jag har för mig att det nämns något om det i neotech 1... men men... ska kolla när jag kommer hem...

/R

dream

Hero
Re: Kan man inte..

Öhh... det lilla bistånd som I-länderna skänker de fattigare länderna idag är förstås helt försumbart jämfört med välståndet i dessa I-länder... Och I-ländernas företag tjänar ju en hel del pengar på att exploatera U-länderna, just för att de har billig arbetskraft och fina naturresurser. Så om U-länderna skulle försvinna så skulle I-länderna förstås drabbas ganska hårt.

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>

suicidesmurf

Veteran
svaret

enligt n2 historian:

"vid den stora befolkningsräkningen 2058 kommer man fram till att jordens befolkning uppgår till 10,49 miljarder. Det verkar som om befolkningstillväxten har avtagit,.. " osv.

Primas Antonio

Veteran
Jag har för mig att jag läst att den skall ha stabiliserats någonstans på typ 10-12 miljarder, men jag är inte säker.

/Antonio, osäker

Johan K

Gammal & dryg
Jovisst..

Jovisst, epidimier är ju sån som man åcå få ta med i beräkningen. Helt klart, man kan ju alltid använda sådana smaskiga epidimier som digerdöden & co.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Grillmästaren

Veteran
Atom-Krig?

vad jag har för mig så var det några "atom-krig", borde tagit död på ganska stora mängder människor =)

Du ska Hoppa innan du landar - SiGGy