slanfan said:Olivsmör!Poseur said:Förövrigt finns Olivparadoxen, men den fungerar helt omvänt.
Kanske skulle varit mer precis
slanfan said:Olivsmör!Poseur said:Förövrigt finns Olivparadoxen, men den fungerar helt omvänt.
Här, the giggles. Nu har jag återvänt till den för tredje gången, och det funkar fortfarande.Etepete said:
Nejnejnejnejnej nu måste jag gå och lägga mig. Inget och ingenting blir bättre av havsarthropoder, aldrig.Rymdhamster said:Alltså, jag tänker så här: jordnötssås är skitgott tillsammans med skaldjur (friterade räkor). Krabba är ett skaldjur och jordnötssmör smakar jordnöt precis som jordnötssås, så jag tänker att det inte är fullt så långsökt.
Jag vet inte. Jag gillar själv räkor (så länge de inte är oskalade. Jag har en fobi mot mat med huvud och ögon kvar) men krabba är hemskt. Gillar inte kräftor eller hummer särskilt mycket heller.Rymdhamster said:Alltså, jag tänker så här: jordnötssås är skitgott tillsammans med skaldjur (friterade räkor). Krabba är ett skaldjur och jordnötssmör smakar jordnöt precis som jordnötssås, så jag tänker att det inte är fullt så långsökt.
Knäckebröd är gott, men sked tycker jag är hårdsmält.Eksem said:Jag äter gärna jordnötssmör med sked eller med knäckebröd.
Haha, läs på siraps innehållsförteckningEksem said:Jag älskar innehållsförteckningar som är typ: 99.1% Jordnötter, 0.9% salt. Det är ju så man vill att alla innehållsförteckningar ska vara.
Jag äter gärna jordnötssmör med sked eller med knäckebröd.
Jag har provat väldigt många olika märken och föredrar absolut Kung Markatta (eller hemgjort). Framförallt när det gäller jordnötssmör, men även hasselnötspastan är enligt mig snäppet vassare hos Kung Markatta.Jag erkänner att enda anledningen till att jag har Kung Markattas grejjer är för att det är det jag hittade. Jag är nöjd men har inte provat andra cashew/mandel/hasselnötssmör.
Inte ofta. Men när jag gör det så lägger jag i en klick honung också. Kanske kanel också.Rymdhamster said:Hemgjord är ett ord som borde användas oftare i samband med jordnötssmör (eller alla nötsmör, känner jag nu). Det är ju i grund och botten bara att mixa nötterna tills de går ihop till en kräm, tillsätt lite salt.
[...]
Någon här som brukar göra sitt eget?