Nekromanti Jorges Bestinarium till EON

AEGIS PRIME

Swordsman
Vet inte riktigt om det här inlägget hör hemma här eller hos DoD men jag försöker först här

Har funderingar på att införskaffa DoDs monster bok och applicera den på EON. Någon som har liknade erfarenhter eller bara rena åsikter om boken men koppling till EON då såklart.

Pendragon

Swashbuckler
Gripar

Tja, DoD's gripar är iaf mycket coolare än Eons. Sen är de högre odöda i den gamla monsterboxen betydligt tuffare än det mesta i V&N, men ska man bara kopiera dem rakt av gör man nog bäst i att spela DoD istället. Hela tanken med Psyke i DoD har praktiskt taget ingen motsvarighet i Eon, och därmed ryker genast de coolaste, nämligen gastarna.

/Joel - gripen

Arvid

Warrior
Jo, jag tänkte precis samma sak en gång. Jag skrev upp vilka monster som skulle gå att konvertera (har inte listan här) men såg att det inte var otroligt många. Alla drakar och nästan alla folk går ju bort, många vandöda och sen har ju eon monster som täcker upp många av de som finns (t.ex. troll).

Jag skulle föredra eons monsterbok, har man båda böckerna får du en massa monster men om det är vad du vill ha finns en hel del att hämta från Jorges. Vill du ha mer DoD6 känsla i ditt Mundana kan du använda fler monster än mig.

Pendragon

Swashbuckler
Monsterboken - le orginal

Jag tror nog att DoDs gamla monsterböcker (Monsterboken, Monsterboken II, DoD Monster) hade varit lämpligare att bygga från, då jag misstänker att du sågar många av monstren i Jorges på grund av att de är för världsspecifika?

/Joel - blir sugen på att introducera Onaquin i Eon.

Johan K

Gammal & dryg
Någon som har liknade erfarenhter eller bara rena åsikter om boken men koppling till EON då såklart.
Visst, klart att det går att komvertera så ! Det ser jag inga problem med ju !
Dock så får man kanske EONisera det hela lite så att de passar in i den världen. Men det ska nog inte vara några större problem tror jag

Pendragon

Swashbuckler
Re: Monsterboken - le orginal

Nee, inte samma lika. Inhami är små och elaka. Onaqui är stora brutala monstrum som knappt går att ta livet av.
Typ.

/Joel

Minimoni

Homelander
Hallå!

Jag har faktiskt gjort precis det du undrar om. Jag har använt många monster ur Jorges till min Eon värld. Bara man gör om mpnstren så att myten om dem blir lite mer Eon så är det inga problem.

Tzimisce

Eleas

Hero
Re: Monsterboken - le orginal

"Nee, inte samma lika. Inhami är små och elaka. Onaqui är stora brutala monstrum som knappt går att ta livet av.
Typ."

För att inte tala om Onaquins läskigaste accessoir... Split Second - faktorn!

*do-dunk... do-dunk... do-dunk...*

--Björn, med hjärtat på rätt ställe

Honken

Hero
Har funderingar på att införskaffa DoDs monster bok och applicera den på EON. Någon som har liknade erfarenhter eller bara rena åsikter om boken men koppling till EON då såklart.

Själv tillhör jag de som nog tycker att Eon inte är en spelvärld där det behövs appliseras så gräsligt mycket monster. Jag menar ta bara och titta på nyheterna, och se vilka monster vi människor kan vara.

Mitt Eon kommer inte att förvandlas till en värld där man möter halvannan konstig varelse runt varje krök. Det finns det andra spelvärldar som gör det bättre.

/Honken