Re: Du har rätt på ett sätt!
som sagt, varelserna är inte till för att nedmejas av nån vapenkåt RP/rollspelare utan att förbigås på annat sätt, att sätta in ' leta efter karta, obligatoriskt slagsmål med 12 mesiga skogstroll, obligatoriskt slagsmål med skogrstrollens ledare, Gråtrollet Brugg.' är inte så fantasifullt. säg att de ska ha tag på något från Bruggs grotta, men han får inte dö, för att han vet nåt som nån kan ha nytta av osvosvosv.
Skogstroll ska inte bara vara hinder att slåss med [även om de lämpar sig bra att slänga fram och slåss med om det är lite segt.].. nu ska jag inte berätta f´ör dig hur du ska spela rollspel, men monsterna i Jorges har framarbetats under andra förhållanden än spelbalans och 'boffer-vänlighet'[och då syftatr jag inte på lajvets boffervapen, utan meja, mosa och krossa-vänlighet], de ska vara intressanta och inspirerande. siffrorna har jag inte ens ögnat på, möjligtvis STO, för att få en uppfattning om storlek, fastän det står höjd/bredd på dem.
men man tröttnar på att bara använda skogstroll som
vanliga "hinder".
Enkelt sätt att undvika detta problem: ta fingret och bläddra snabt i Jorges. kör ner fingret när det känns bra, och använd monstret du pekar på. Ett annat tips för att göra varierande äventyr är att göra en lista på ord, ganska vanliga, jag gör en kort åt dig:
1. Skatt
2. Troll
3. Värdshus
4. Runsten
5. Barflickan
6. Hjälm
7. Dvärg
8. Skog
9. Galen trollkarl
10. Nått magiskt föremål, typ en kåpa vävd med guldtråd som är ogenomtränglig, eller nått.
Slå lite på tabellen, och ett knasigt ävetyr kommer fram... typ:*slä tärningar*
Barflickans magiska smörkniv och trollens Runsten
sen är det bara att hitta på nått som har med titeln att göra..
Spela på!