Nekromanti Julen står för dörren...

Sodivra

Champion
öööööh

Och låt detta inlägg skina klart och stå ståndfast och orubbligt... ööööh.. eller nåt.

Klistrad.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Julen har flyttat sig till vardagsrummet...

Hej igen!

Jag tänkte bara meddela till alla som är intresserade att bidra med något till kalendern, men som ännu inte hört av sig, att det nu är knappt en månad kvar tills jag absolut senast vill ha in kalenderbidragen, nämligen den 20/11.

I övrigt, har ni börjat med något utan att höra av er till mig så skulle jag bli överlycklig ifall ni hörde av er så jag kan sova gott och så att Gardener inte slår mig på julafton. Ni når mig via PM här på forumet eller via mailen: kalender@rollspel.nu
Skulle det knipa så funkar även ICQ-numret som står i min profil eller så kan ni lägga till mig på msn med den adressen som står i min profil. Hör gärna av er först ifall ni använder någon av de senare metoderna så att jag inte bli skrämd till den breda grad att jag blockerar er. :gremsmile:

Hur som helst. Lycka till, alla som knåpar på bidrag och se till att bli färdiga i tid! :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Julklappsinsamling om en vecka...

Ja, nu ska jag stressa alla ivriga tomtenissar ytterligare. Det är nu en vecka kvar till deadline, den 20/11 och jag hoppas verkligen att det blir många bidrag inskickade då. Några är redan klara och är under läsning och kommentering, och det ser ut att bli en riktigt bra kalender om alla håller vad de lovar.

Så se till att bli färdiga nu och hör gärna av er med en statusrapport.

Och alla inblandade jag har i min lista kommer bli informerade vi mail. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nja, kanske inte riktigt än, men ändå? Det är bara trots allt bara tre och en halv månad kvar till den stora dopparedagen och i år, precis som tidigare år, kommer rollspel.nu att ge er en fin och innehållsrik julkalender med något litet extra till julafton.

Men för att det ska bli en innehållsrik julkalender behöver vi eran hjälp. Inte ens vi kan producera så mycket material att det räcker till en julkalender.

Och det är här ni kommer in i bilden. Vill du bidra med något till 2003 års julkalender? Det är klart att du vill! Vad vi behöver är allt ifrån kompletta rollspel, äventyr och spelledarpersoner till noveller, äventyrsuppslag och platsbeskrivningar. Helst ska de vara till några av de stora spelen på marknaden. Vi vill ju att så många som möjligt ska få användning av dem, eller hur? Har ni andra dumheter som man på något sätt kan få till rollspelsrelaterat ska nog det också gå att få in i kalendern. Om sakerna ni bidrar med har något jultema också så är det ännu bättre men det är inget krav.

Vi behöver också en snygg, julig och rollspelig bild att pryda framsidan på kalendern med.

Givetvis ska materialet ni vill bidra med vara erat eget. Alltså vill vi inte ha något ni inte har tillåtelse att använda utan bara erat egna material.

Kräver ni belöning också? Den största och bästa belöningen är ju en mysig julkalender sprängfylld med julklappar. Vem vill inte ha det? Andra saker vi kan erbjuda är ära och stolthet för att ni bidragit med material så att julkalendern blivit färdig. Vi kan även bjussa på en plats på listan över hedersnissar.

Hur gör ni då för att meddela intresse, lämna in material eller kanske bara ställa frågor om årets kalender? Skicka ett e-brev till kalender@rollspel.nu eller skicka ett privat meddelande till mig på forumet.

Tidigare års kalendrar
1999
2000
2001
2002

Så nu hoppas vi att ni är snälla rollspelare och hjälper mig att göra en riktigt trevlig julkalender (så jag får behålla jobbet till nästa år).

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu stänger jag säcken...

Nja, kanske inte riktigt än, först vill jag ha in alla bidrag för idag är nämligen "sista" dagen av arbete med bidragen. Några har jag redan snackat med, men för er övriga vore det bra om ni antingen skickar in bidragen, skickar ett mail och berättar när ni tänker skicka in bidragen eller alternativ c, mailar och säger att ni inta kan hålla vad ni lovar. :gremgrin:

Och för er som redan skickat in bidrag. Ett stort tack!

*funderar på att skicka mail också* :gremsmile: