Nja, kanske inte riktigt än, men ändå? Det är bara trots allt bara tre och en halv månad kvar till den stora dopparedagen och i år, precis som tidigare år, kommer rollspel.nu att ge er en fin och innehållsrik julkalender med något litet extra till julafton.
Men för att det ska bli en innehållsrik julkalender behöver vi eran hjälp. Inte ens vi kan producera så mycket material att det räcker till en julkalender.
Och det är här ni kommer in i bilden. Vill du bidra med något till 2003 års julkalender? Det är klart att du vill! Vad vi behöver är allt ifrån kompletta rollspel, äventyr och spelledarpersoner till noveller, äventyrsuppslag och platsbeskrivningar. Helst ska de vara till några av de stora spelen på marknaden. Vi vill ju att så många som möjligt ska få användning av dem, eller hur? Har ni andra dumheter som man på något sätt kan få till rollspelsrelaterat ska nog det också gå att få in i kalendern. Om sakerna ni bidrar med har något jultema också så är det ännu bättre men det är inget krav.
Vi behöver också en snygg, julig och rollspelig bild att pryda framsidan på kalendern med.
Givetvis ska materialet ni vill bidra med vara erat eget. Alltså vill vi inte ha något
ni inte har tillåtelse att använda utan bara erat egna material.
Kräver ni belöning också? Den största och bästa belöningen är ju en mysig julkalender sprängfylld med julklappar. Vem vill inte ha det? Andra saker vi kan erbjuda är ära och stolthet för att ni bidragit med material så att julkalendern blivit färdig. Vi kan även bjussa på en plats på listan över hedersnissar.
Hur gör ni då för att meddela intresse, lämna in material eller kanske bara ställa frågor om årets kalender? Skicka ett e-brev till
kalender@rollspel.nu eller skicka ett
privat meddelande till mig på forumet.
Tidigare års kalendrar
1999
2000
2001
2002
Så nu hoppas vi att ni är snälla rollspelare och hjälper mig att göra en riktigt trevlig julkalender (så jag får behålla jobbet till nästa år).