Nekromanti Julkalendern

walium

Ganska töntig, faktiskt
De flesta vet säkert att Gardener och hans små forumnissar brukar ordna en liten julkalender för oss varje jul, fylld med små trevliga överaskningar. Därför undrar jag om ni behöver hjälp med material att fylla julkalendern med? Finns det något särskilt ni söker? Sitter kanske någon rentav just nu och filar på något julprojekt?

Gardener

Champion
Självklart behöver vi hjälp med kalendern även i år, även om inget arbete med det har kommit igång ännu. Framförallt skulle jag faktiskt behöva någon som kan ansvara för att hela kalendern blir gjord, då jag själv inte har tid att göra ett bra jobb (egentligen har jag inte tid att göra något alls) och jag skulle helst se att det blir en riktigt bra kalender.

Själv har jag ett intressant litet projekt påbörjat, som kanske blir av ifall jag inte själv behöver stå för allt arbete med kalendern.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vad krävs det egentligen för att "ansvara för kalendern"? Jag gör det gärna men jag vet inte om jag har kunskaperna för det...

Gardener

Champion
Ansvara för den = se till att den blir av.

Arbetet består i att ta kontakt med folk som kan tänkas vilja skriva saker och se till att de gör det. Man får bestämma vad innehållet blir, och får försöka att få tillräckligt med varierat material så att så många som möjligt blir nöjda. Dessutom måste man tigga sig till en bild från en tecknare. Det är alltså mest frågan om att skicka och svara på mail, och hålla koll på vad som är gjort och piska på folk som har lovat att skicka in material. Erfarenheten säger att 20-25% av de som säger att de ska lämna in något inte gör det och att över 80% av de som säger att de kanske kan komma med något inte gör det. Dessutom är 98% för sena med sina saker.

Det innebär också att man måste skriva ihop texter till kalendern, eller se till att någon gör det, och att under decmber lägga upp luckorna i systemet. Detta kommer iofs förhoppningsvis kunna göras i förhand.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Det innebär också att man måste skriva ihop texter till kalendern, eller se till att någon gör det, och att under decmber lägga upp luckorna i systemet. Detta kommer iofs förhoppningsvis kunna göras i förhand. "

Innebär det att den ansvarige bör vara någon med administratörbefogenheter? Annars blir det ju ytterligare ett kryphål om den ansvarige måste be någon annan lägga upp allting.

Gardener

Champion
Sånt är ett mindre problem i det hela. För det första är det ju inga problem att delegera en sådan uppgift till någon som kan (vi har ju en helt bunt med admins som kan stå till hjälp) och dels går det att tillfälligt ge rättigheter att lägga upp artiklar. Har vi hunnit byta till nya artikelsystemet innan dess (vilket vi förhoppningsvis har) så kan de läggas upp utan att man behöver ha adminrättigheter, även om de sedan måste godkännas av en admin.

walium

Ganska töntig, faktiskt
En sidofråga

Finns de gamla julkalendrarna lagrade någonstans? De innehöll ju trots allt ganska mycket matnyttigt material.

Troberg

Sinister eater
Re: En sidofråga

Finns de gamla julkalendrarna lagrade någonstans? De innehöll ju trots allt ganska mycket matnyttigt material.
Erkänn, du vill bara titta på den näpna lilla musen som syns under Tuvas klänning. :gremshocked: