Nekromanti Julkalendern!

Foggmock

Myrmidon
Kom igen nu, vad planerar ni egentligen för bidrag? Ge oss lite sneak peeks!

Själv tänker jag skriva en uppföljare på förra årets dundersuccé Varm natt(länk till artikelinlägget och inte artikeln), vars preliminära namn är Solstekt casa, men jag vill hitta något bättre så det kommer sannolikt ändras. Första stycket är redan färdigskrivet.

entomophobiac

Low Prep High Play
Borderline

Jupp. Så blir det. Tänkte göra det till förra årets kalender, men nu känner jag mig lite mer motiverad.

Därför kommer jag faktiskt göra en rätt seriös Borderline pryl som utspelar sig (på svenska, såklart) i Sverige under de direkta efterdyningarna av ett kärnvapenkrig.

Just nu sysslar jag mest med att pussla ihop bakgrundsmaterial och en tänkbar anledning till detta tillstånd. Får se hur det går...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Lite smått och gott

Jag har redan skickat in mitt bidrag till Riotminds scenariotävling som gick av stapeln för en tid sedan och ett dokument som jag skrev ihop inför en Eon-kampanj där samtliga rollpersoner var tiraker. Båda bidragen behöver säkerligen putsas lite iofs. Det är inte omöjligt att det blir fler saker, men det får tiden utvisa.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ey, väntahärnuva...

"Kom igen nu, vad planerar ni egentligen för bidrag? Ge oss lite sneak peeks!"

Först och främst: Morr! Julkalenderluckorna ska ju vara överraskningar, så spoila inte för mycket om vad det är ni håller på med, då blir jag nämligen ledsen i ögat...

För det andra, själv håller jag på att pyssla med en del smått och gott till kalendern och jag vet att det är en del godbitar är på gång. En del material har faktiskt redan kommit in.
I skrivande stund sitter jag och skriver på det som det här ska vara till och förhoppningsvis får jag klart merparten av det i helgen så att jag kan skicka ut det för kommentarer. Frivilliga får gärna skicka ett PM. Dessutom så har jag en annan godbit på gång som jag bara väntar på ett utkast på illustrationen som är till innan jag kan börja skriva klart det.

Det verkar bli en fin jul...

(Dessutom kanske den här tråden avslöjar folk som inte berättat för mig att de vill vara med... :gremtongue: )

Feuflux

omjonasson.se
Spoila inget för oss bara

Angående Yassilus Morr-kommentar, man vill kanske inte veta för mycket så ta det lugnt med vad ni säger.

Och så om det jag gör.
1. Photoshop är inblandat...
2. Det är baserat på någonting...
3. Det blir oerhört bra...