Nekromanti Julrollspel

Bassejr

Hero
Två separata frågor

1: Blandar ni in rolllspelandet i era jultraditioner? I så fall, hur?

2: Fins det några rollspel medJul-tema?

GnomviD

Heresiark
1) Japp!

Sen en sju-åtta år tillbaka träffas jag och mina vänner kring midnatt på julafton och spelar zombierollspel. Vissa år har det varit hemmabyggen, andra har det varit nWoD, ett år spelledde jag Maid, osv. Ingen seriositet, mycket skratt och så brukar folk smaka lite extra på glöggen. Jag väntar just nu på att folk ska börja komma över. :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bassejr said:
Två separata frågor

1: Blandar ni in rolllspelandet i era jultraditioner? I så fall, hur?
Delvis. Jul är en av de mycket få tillfällen då den "gamla spelgruppen", eller delar av den gamla spelgruppens olika konstellationer, faktiskt befinner sig på samma ställe rent geografiskt. Vi brukar därför försöka knöka in en dag eller tre med rollspelande. Det brukar gå sådär eftersom vissa människor tydligen är helt inkapabla att planera, eller inte kan nås via någon av de lämpliga kanalerna (telefon, facebook, forum etc). I år ser det väl hyfsat ljust ut, utom att en av oss tydligen inte åker upp till Hudik längre. Oh well, får väl bli nästa gång jag är i Götet då, där de andra bor till vardags...

Däremot har jag inte en enda rollspelare i släkten, och när det pratas brädspel så är det sällan något mer exotiskt än Trivial Pursuit som överhuvudtaget finns inom begreppsvärlden. Tack och lov har jag iaf ett par släktingar att prata film och elektroniska spel med, annars hade det varit riktigt öken...

Ulfgeir

Swashbuckler
På fråga 1. nope brukar inte bli något.

2: Yupp finns en expansion/äventyr till Spirit of the Century som heter Spirit of the Season.

/Ulfgeir