Så här i juletid så ska man dela med sig och sånt, helst då inte av sarkasmer vilket gör det till en svår säsong för mig.
Du kan alltid, ALLTID, slänga dina sarkasmer på mig, troberg. Jag lovar.
Dela med er av era bästa skapelser här i tråden så att vi andra kan låna/stjäla i bästa juletidsanda!
Okej. Denhär kommer från tiden när jag precis hade inlett mitt spelledande. Var väl under ettårig i konsten. Total gröngöling alltså. Äventyret var skrivet* till DoD4 och baserat på filmen "Den djupa floden" (River runs through it). Det var mitt första äventyr som inte gick ut på att man skulle slåss för att nå sitt mål (även om jag IMHO var ganska banbrytande för SL-konsten i vår dåvarande spelgrupp, när det gällde att frångå dungeon crawling).
Rollpersonerna skulle åka nedför en strid flod i kanot och skulle vid sjön som finns i flodens ände, finna andra delen i någon demonkrigares utrustning (okej, inte särskilt ovanligt. Men äventyret var skoj).
Hursomhelst råkade de ut för en massa roliga saker under flodresan (glömde nämna att djungeln var så svårframkomlig att ingen kunde ta sig fram där. Därav kanoten) som lejon vid övernattningar, en ormmänniska (som var gjord av hundratals krälande ormar och regererande) och bushmän.
Det var en av dessa bushmän som är SLP:n jag ska tala om nu. Han slog följe med RP:na efter att ha hjälp till att hindra ett våldtäktsförsök från en rivaliserande stam (den enda gång våldtäkt har förekommit i mitt SL:ande). Hans namn var något som kanske skulle kunna skrivas ungefär nästan såhär: Aaarsschh (med reservation för stavningen), och han tillbad guden i "Rrroohh" (som var floden. Ni ser det effektiva i att använda dubbla bokstäver). Han pratade inte RP:s språk och de fick kommunicera via kroppspråk och ljud, vilket var en mycket utmanande sak för både mig och mina spelare. Han var mycket vänlig, men absolut ocivilserad när det gällde "moderna" saker. Däremot var han mycet hemmastadd i djungeln, och hans färdigheter räddade spelgruppen ett antal gånger.
Aaarsschh följde med RP under några äventyr till, innan spelgruppen lades ner p.g.a. Black_Oceans flytt till en stad 10mil bort.
Floden-äventyret är också ett av de äventyr som mina (dåvarande) spelare faktiskt kommer ihåg att jag spellett, vilket i sig är en otrolig prestation.
Sedan kan jag berätta om en rolig SLP som vi har stött på. Detta var också i DoD4, men jag var inte SL då.
Vår spelgrupp (innehållandes en riddare och en paladin, samt några andra krigare eller magiker... det var tider det) undersökte konstiga skeenden i en by och fick snart upp ett spår som ledde ut mot träsken. På vår väg mot sumpmarken slog den underligaste figur följe med oss. En liten, vit nudistanka vid namn Paavo, var den som ledde oss fram till altaret i träsket (det med de omgivande människoätande grodorna, ni vet
). Och hur konstigt det än låter var denna SLP seriöst spelad, och även om han bringade ett och annat skratt, så höll seriositeten i sig (så mycket den nu kunde göra det på den tiden).
Sedan kunde jag berätta en massa historier om mumintrollen också, men det vill ni knappast lyssna på.
/BD, har berättat klart.