Nekromanti Jumanji för D&D

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,540
Jumanji för D&D

Om dina spelarkaraktärer hittar det förbannade spelet Jumanji så fungerar det så här:

Det krävs minst 2 spelare. Varje spelare måste slå tärningen 1d3 gånger. När den sista spelaren slår tärningen sista gången är spelet över. Varje gång någon slår tärningen slår du på den följande tabellen och det som står på tabellen händer.


  1. ”Du kommer vara väldigt död, om du rammlar i deras hög.” En enorm myrstack med Bullet myror exploderar upp ur golvet under karaktären.
  2. ”Det är inte som att de dig hatar, de bara sina barn vill mata” En flock med 2d12 kvinnliga dire lions dyker upp och anfaller gruppen.
  3. ”Det här var din sista räd, för nu är du ett träd” karaktären förvandlas till ett träd.
  4. ”Nu får ni bekänna färg, de är ute efter er märg” Enorma köttätande spindlar börjar klättra ut ut karaktärens ben.
  5. ”Törnena är väldigt vassa, för dina beslut är så kassa” fruktansvärda törnbuskar börjar växa överallt i området.
  6. ”Var inte rädd för att dö, slapna av vid en sjö” oavsett vilket område karaktärerna är i så fylls det med vatten.
  7. ”Var inte rädd för tö, ni ska få ha kul med snö”Ett fruktansvärt snömoln dyker upp över karaktären och försvinner aldrig. Karaktären behöver göra constitution checks eller frysa till döds.
  8. ”Moral är alltid svårt och i djungeln är det hårt” Karaktären blir omedelbart Chaotic Evil.
  9. ”Du kommer bli som en mygga, de runt dig kommer inte vara trygga” Karaktären blir omedelbart en vampyr.
  10. ”Det här hade inte behövt rimma, nu kvävs du av dimma!” En extremt mäktig dimma elemental dyker upp.
  11. ”Du kommer vara så ful, när du blir krossad under hans hjul” en högnivå ranger dyker upp i en modern monstertruck och börjar jaga spelarkaraktärerna.
  12. ”Det är inte ett mord, om det görs av en hord” 1d100 vargar dyker upp och börjar jaga spelarkaraktären.
 
Top