Nekromanti Just det! Regler.

Unfair

Hero
Jag har gjort ett litet misstag kanske man kan sägga. Jag har gjort mig en kampanj, en stor en.
Men.
Jag har inte något regelsystem att använda när jag ska spela den.

Så om du har något förslag på ett riktigt riktigt bra regelsystem som stödjer både nutid och fantasy (eller går att modda smidigt nog) skrik till. Nu!

//Lallo - annars blir det nästan: slå 1d6, höggt är bra.

Storuggla

Champion
"Så om du har något förslag på ett riktigt riktigt bra regelsystem som stödjer både nutid och fantasy (eller går att modda smidigt nog) skrik till. Nu!"

Heroquest om du är tolerant mot saker som icke-tradspel. Annars, Basic Roleplaying eller Savage Worlds.

Storuggla, there I dune gone did it

solvebring

Superhero
BRP som redan nämnts funkar väl, men det är la mindre skoj.
Annars är väl nWoD's grundsystem bara att klistra in i en sådan kampanj.

Annars lär la D20 Modern funka? Jag har trots allt Urban Arcana i bokhyllan, så jag antar att det borde/kan funka - fast jag har aldrig läst boken, så jag vet inte. :gremtongue:

... Annars kommer jag att tänka på Krilles T10-system, fastän jag inte riktigt minns/kan det ordentligt. Men nå, om någon nu minns det så kanske de kan säga om det är simpelt och lättmoddat. Vill minnas att det är relativt lätt att handskas med, dock.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
solvebring said:
Annars lär la D20 Modern funka? Jag har trots allt Urban Arcana i bokhyllan, så jag antar att det borde/kan funka - fast jag har aldrig läst boken, så jag vet inte. :gremtongue:
Hur kan du rekommendera det om du inte ens läst boken?

solvebring

Superhero
Vitulv said:
solvebring said:
Hur kan du rekommendera det om du inte ens läst boken?
Nej, det är ingen riktig rekommendation. Det är därför jag nämner att jag inte läst boken. Tanken var väl mer den att om det nu redan finns urban-fantasy-kampanjer a la D20 så finns det trots allt material för det - därav torde det fungera. Sedan så är ju grundsystemet för D20 Modern inte såpass knepigt att man inte rätt så enkelt kan hantera det för alla de här sakerna. Nu har jag inte spelat mycket D&D, men där i finns ju trots allt det mesta man kan tänkas behöva för att spela rollspel av den här sorten?

Det var alltså mest en öppen tanke, bara.

Matolo

Warrior
claes said:
Svenskutvecklat system som verkar lite småcoolt: Volt
Kul att du tycker det. =)

Din länk går dock explicit till gamla 3.0; om man bara skriver voltsystem.net istället kommer man automagiskt till den nyaste versionen (3.2). Jag rekommenderar hellre den - vi lyckades med flera smidiga förenklingar i de två senaste omarbetningarna.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag skulle nog kört med VtM (gamla storytelling-systemet), eftersom det är rätt enkelt. Går att ta rakt av och kalla disciplines för magi och blood pool för mana, mer eller mindre.