Nekromanti Köpäventyr

Dizzy

Veteran
Jag vill bara klaga lite på att det finns för lite köpäventyr till EON. Visst, man kan komma på egna eller hämta på nätet, men det blir aldrig samma sak. Ett gediget köpäventyr, eller ännu hellre en serie äventyr (typ targets svavelvinter serie) höjer stämningen avsevärt. Det har tidigare sagts att det inte är ekonomiskt hållbart att ge ut äventyr. Jag lovar att det är hållbart, om det finns med oväntade vändningar och episka dåd att utföra. Det behöver inte nödvändigtvis innebära att man måste slakta sig igenom äventyret från början till slut. Gör ett äventyr där spelarna är tvugna att använda sig av färdigheter som kulturkännedom och historia eller liknande. Kombinera det med en riktigt fläskig demon eller två så att spelarna får svettas lite och voila! man har ett äventyr som säljer. Jag kan visserligen spåna ihop sådant här själv, men det blir som sagt en helt annan sak om man håller i en bok med en läcker bild på på utsidan samtidigt som man med ett illmarigt leende bläddrar och säger till sina spelare: -Nu ska vi se vad som händer...

Riddaren

Swashbuckler
Om jag bara kan komma på en intrig som kan göras lång under lite längre tid, så kanske jag hivar iväg ett synopsis... Men just nu saknas just den idéen.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Flash Back

Warrior
Snilleblixt?

Fick just en idé. Man skulle ju kunna ta och öppna en site där man hjälps åt att sätta ihop äventyr. Med olika erfarenheter borde man kunna sålla ut de bästa förslagen och därmed få bra äventyr.

Vad tror ni om det?

"When the lightning comes even the blind man can see"

Sodivra

Champion
Varför?

Varför inte bara samla in äventyr? Så kan man inspireras ändå. Sen tror jag inte att det är så bra att bara "plocka ihop" några delar. Alla delar skall väl höra ihop i en övergripande handling.. eller så.

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

Elrond

Veteran
Alltid...

Varför jämför alla(nästan) med Svavelvinter när man vill ha färdigskrivna ävetyr? Om man gillar detta så mycket är det väl bara att sätta sig ner och skriva om det lite? Eller har jag fel?

[color:green]//Elrond</font color=green>

humongos

Veteran
Re: Alltid...

<I>Varför jämför alla(nästan) med Svavelvinter när man vill ha färdigskrivna ävetyr? Om man gillar detta så mycket är det väl bara att sätta sig ner och skriva om det lite? Eller har jag fel?</I>

Det är kanske lite tråkigt att spela samma äventyr om och om igen..? även om det är olika system.

Carl Johan Ström

Swordsman
Självklart menar jag allvar. Att få tag i bra material till är det svåraste för oss.

Observera att jag inte kan ge några garantier att vi ger ut material som skickas till oss, fast om det är bra så kommer vi att göra det. Det är kvaliten det hänger på.

Vad det gäller äventyr så går det också bra att skriva kortare äventyr (ca 30.000-60.000 tecken) som vi kan sätta ihop till en bok.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

Riddaren

Swashbuckler
"Självklart menar jag allvar. Att få tag i bra material till är det svåraste för oss."

Antagligen skickar jag ett synopsis på ett äventyr till dig under de närmaste två veckorna.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Flash Back

Warrior
Re: Varför?

Ok, kanske inte så smart ändå.

Men tanken var att man har en grundstomme att arbeta på och så lägger man upp arbetet allteftersom det fortskrider.

"When the lightning comes even the blind man can see"

Jan Arenö

Warrior
Projektgrupp?

tror det skulle bli bättre om man hade en sida där folk som var intresserade kunde "gå ihop" och tillsammans arbeta fram ett bra äventyr, inte att alla bara skickar in lite hur som helst.. låter som om det kommer bli bra med konflikter i det äventyret.
Det svåraste med att skriva uppdrag enligt mig är att det tar enormt lång till i förhållande till vad man får ut. Det är lättare att komma på en plot och sedan improvisera under spelmötena, kräver mycket mindre...

// Jan

Dizzy

Veteran
Re: Alltid...

Varför jämför alla(nästan) med Svavelvinter när man vill ha färdigskrivna ävetyr? Om man gillar detta så mycket är det väl bara att sätta sig ner och skriva om det lite? Eller har jag fel?

Därför att för oss gamla rollspelsrävar är det ett av de roligase äventyr vi spelat, därför jämför vi. Att inte jag vill skriva om äventyren beror på det enkla faktum att jag vill ha något lika bra, inte samma sak som tidigare i nytappning.

...att leva är att rollspela sig själv med ödet som sl...