Nekromanti Köp rollspel -> $10 till kvinna med ögonsjukdom

ripperdoc

Myrmidon
Ja, det är många bundles nu. Såg detta tipset från Ben Lehman:
Mars Colony, by Tim Koppang
Polaris, by Ben Lehman
Remember Tomorrow, by Gregor Hutton
Murderland, by Elizabeth Shoemaker
Perfect, Unrevised by Joe McDaldno— along with all the reference sheets
Geasa, by Jonathan Lavalee
And a special, bundle-only Apocalypse World character class: THE HOARDER, by D. Vincent Baker
Funderar på att skaffa det, även om jag förmodligen aldrig kommer läsa dem :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Men du gillar väl politisk intrig? Det är vad Mars Colony handlar om. Dessutom ett spel för två, det kan väl inte vara fel att ha på bakfickan? :gremsmile:

Simon

Swashbuckler
RipperDoc said:
Funderar på att skaffa det, även om jag förmodligen aldrig kommer läsa dem :gremsmile:

Jag gjorde't!

Men jag tycker å andra sidan att bara The Hoarder är värd en sextiolapp! :gremsmile:

ripperdoc

Myrmidon
DeBracy said:
Men du gillar väl politisk intrig? Det är vad Mars Colony handlar om. Dessutom ett spel för två, det kan väl inte vara fel att ha på bakfickan? :gremsmile:
Visst gör jag det, de låter lockande, men min lilla kvot av rollspelstid rymmer inte läsandet av nya rollspel, hur mycket jag än önskar. :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Köp rollspel -> $10 till kvinna med ögonsjukdo

En fantastiskt intressant bunt och ett snorbra pris, som dessutom går till en god sak. Nästan så att jag köper två.

Får lite lurendrejeri-vibbar med tanke på den snygga tjejen.

Svarte Faraonen

ром и смерть

Grisodlar'n said:
Sjukt sofistikerat lurendrejeri, att sälja spelen för mindre än de vanligen kostar. Jag undrar just vilken djävulsk plan som ligger bakom det.

Svarte faraonen said:
Grisodlar'n said:
Sjukt sofistikerat lurendrejeri, att sälja spelen för mindre än de vanligen kostar. Jag undrar just vilken djävulsk plan som ligger bakom det.
De har redan fått in över $5200. Är det spelen som säljer för att de är i en rea-bundle eller den snygga tjejen Karla med ögonsjukdomen som gör att de säljer såpass bra? Om det är något fejk med det hela så är det iallafall inte särskilt sofistikerat. Ni får väl se om hennes Disneyland-resa dokumenteras med bilder som det har sagts. Jag gissar på att det inte dyker upp några.

Mogger

Hipsteranka

Grisodlar'n said:
De har redan fått in över $5200. Är det spelen som säljer för att de är i en rea-bundle eller den snygga tjejen Karla med ögonsjukdomen som gör att de säljer såpass bra? Om det är något fejk med det hela så är det iallafall inte särskilt sofistikerat. Ni får väl se om hennes Disneyland-resa dokumenteras med bilder som det har sagts. Jag gissar på att det inte dyker upp några.
Det är bra spel och bundlen promotas av folk i rollspelsbranchen med massor av cred och respekt, men nä, det låter för enkelt. Det måste vara en bluff... :gremsleep:

Genesis

Ni dés ni maître

Grisodlar'n said:
Tja, jag antar att det är möjligt att Elizabeth Shoemaker hittat på Karla och lurat sina vänner att donera sina spel för att hon skall kunna sälja dem och tjäna pengar. Alternativt att Vincent Baker, Gregor Hutton och Ben Lehman, tre av de största namnen inom indierollspel, tillsammans gått ihop med andra spelmakare för att lura folk på pengar. Inget av dessa scenarion låter särskilt troligt, dock.

solvebring

Superhero
Simon said:
RipperDoc said:

Jag gjorde't!

Men jag tycker å andra sidan att bara The Hoarder är värd en sextiolapp! :gremsmile:
Yeah, om inte annat är det ju just överlag så billigt att man kan köpa det bara för att se om någon av produkterna i packet är bra eller roligt att läsa. Cirkus 66:- för sex (sju) PDF:er är bra pris. Att det sedan kan hjälpa någon annan är helt klart fetplus!

Svarte Faraonen

ром и смерть

Genesis said:
Grisodlar'n said:
Tja, jag antar att det är möjligt att Elizabeth Shoemaker hittat på Karla och lurat sina vänner att donera sina spel för att hon skall kunna sälja dem och tjäna pengar. Alternativt att Vincent Baker, Gregor Hutton och Ben Lehman, tre av de största namnen inom indierollspel, tillsammans gått ihop med andra spelmakare för att lura folk på pengar. Inget av dessa scenarion låter särskilt troligt, dock.
Ja, att tro att just dessa personer skulle ge sig på den sortens blåsning blottar en fullständig okunskap rörande hur tight indiesvängen är, och hur mycket det personliga ryktet betyder. De här killarna har avsevärt mycket mer att förlora än att vinna på att försöka blåsa folk på cash.

Rickard

Urverk speldesign

Grisodlar'n said:
Jag fick också samma vibbar. :gremsmile:

/Han som nog läser för mycket spam

Svarte faraonen said:
Ja, att tro att just dessa personer skulle ge sig på den sortens blåsning blottar en fullständig okunskap rörande hur tight indiesvängen är, och hur mycket det personliga ryktet betyder. De här killarna har avsevärt mycket mer att förlora än att vinna på att försöka blåsa folk på cash.
Om det skulle vara något båg, så är de där personerna nog helt ovetande.

Har den här Karla skrivit något tack än, förresten? Hur länge kommer paypal-sponsringen att fortsätta? Det blir ju rätt schyssta solbrillor hon kan köpa efter en tids insamlande. Och har damen något efternamn/facebook-sida eller myspace-sida?

Jag gillar iallafall touchen med att hon jobbar på ett kyrkligt dagis. Man blir liksom lite varm inombords. Vilken fin tjej och dedikerad mamma. Synd att hon riskerar att bli blind om typ 35-40 år.

I den bästa av världar är ju allt sant. Tyvärr är väl nätet fullt med paypal-bedrägerier och tårdrypande "awww"-historier. Och snygga brudar säljer varor.

Jag hoppas att ni sponsrar mig om sisådär en 10-20 år när mitt rock'n'roll-liv börjar ta ut sin rätt. Jag kommer nog inte bara att vara blind vid 60, utan även stendöd. Ni kan börja skramla redan nu, så kan jag klumpa ihop lite pdf:er som ni kan få köpa. Om ni vill kan jag ha en bild på en snygg ung tjej så donationerna flyter på bättre.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tycker det luktar lite unket i den här tråden. Alltså, om man vill supa bort sitt eget liv är det fine. Men det är ju inte direkt en sjukdom. Det är ett aktivt val.

Sedan så är det automatiskt lurendrejeri för att hon ser fin ut? Classy. Men det är praktiskt att vara snygg - då kan man tydligen inte vara sjuk. Synd att jag inte är snygg, för jag skulle behöva immunitet mot sjukdomar.

För det tredje, som påpekats, visst det kan vara lurendrejeri. Ingenting är omöjligt, men det är så otroligt osannolikt med tanke på vilka namn som är inblandade.

För de som skiter blanka fan i ändamålet, vad tänker ni med egentligen? Ni har chansen att köpa bra spel, som är BILLIGARE än vanligt. Skulle det vara någon form av ultraotroligkonspiration för att tjäna in pengar, vad ligger skadan i det? Du får massa rollspel nästan gratis, som är värda mer än dubbla priset? Larv säger jag.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Grisodlar'n said:
Erbjudandet postades (mig veterligen) först på ett ställe där alla dessa hänger. Och jag har fått mina grejer. Och jag har haft kontakt med Elizabeth tidigare. Hon har hälsat saker från Karla.

Duger det, eller ska vi försöka trissa upp det till någon smaskig konspirationsteori och blanda in ancient astronauts?

Duger inte alls. Har Karla hälsat att hon har köpt solbrillor nu?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Alltså, allvarligt? Vad är ditt problem egentligen? :gremsuck:

Genesis

Ni dés ni maître

Grisodlar'n said:
Jag har svårt att tro att Elizabeth Shoemaker (skapare av Blowback och It's Complicated, gift med skaparen av Mist-Robed Gate och god vän med många av de andra indiekändisarna) kan vara helt ovetande, eftersom det ligger på hennes spelföretag Two Scooter Press hemsida.

Har den här Karla skrivit något tack än, förresten?
Jupp. "I can’t say thank you enough to everyone! I’m so happy there are still good people out there. Thanks for everything!"

Hur länge kommer paypal-sponsringen att fortsätta?
Till 8:e mars.

Det blir ju rätt schyssta solbrillor hon kan köpa efter en tids insamlande.
Tja, solbrillorna var ju en förhoppning som Elizabeth hade. Jag tror att responsen har överträffat hennes förväntningar.

Jag hoppas att ni sponsrar mig om sisådär en 10-20 år när mitt rock'n'roll-liv börjar ta ut sin rätt.
Om du får berömda indierollspelsförfattare att erbjuda sina spel för pyttepriser och skriva exklusivt material som endast erbjuds genom försäljningen så kommer jag att sponsra med glädje.