Nekromanti Köpa Exalted-böcker?

Max Raven

T12-kultist
  • Core
  • Lunars
  • Abyssals
  • Sidereals
  • Compass: Scavenger Lands
  • Yu-Shan
  • Wyrd
  • Sorcerer's compendium 1-3
  • Storyteller's Companion
  • Scroll of Kings

Beror nog lite på vad du vill köra. Men först och främst skulle jag se till att skaffa Scroll of Errata, Dawn solution och Ink Monkeys Ultimate Collection som jag har för mig alla finns att ladda ner på WWs hemsida (googla annars). Där finns en hel del nya charms och omarbetningar av gamla charm som är väldigt bra.

Det finns också en hel del charms och extra info om de största gudarna i Glories of the Most High-serien (Sun, Luna, Maidens). Och i Scroll of the Monk finns en massa olika martial arts-stilar som är lite balla.

Annars vet jag inte, världsböckerna är kanske bra att ha. Finns ju en för varje riktning (söder, norr, öst, väst och kejserliga ön). Själv har jag bara läst söder-boken och den är helt ok. Inte jättespännande men den ger en övergripande uppfattning om länderna och större städer.
Du hade ju Yu-Shan och Wyld, men förutom dem finns ju The Underworld och Malfeas också i Celestial Directions-serien, ifall du vill spela där.

Och sen finns det ju såklart böcker ifall du vill ha med Dragon-Bloods, Fair folks eller Infernals i kampanjen med charms och allt.

Puh, det är mycket böcker till Exalted av någon anledning...